شناسهٔ خبر: 1016075 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در صورت موافقت وزارت نیرو صورت می‌گیرد

انتقال آب از بند انحرافی سد زیاران به آبیک

مدیر آبفای شهری شهرستان آبیک گفت: در صورت موافقت وزارت نیرو و تأمین اعتبار لازم، انتقال آب از بند انحرافی سد زیاران به شهر آبیک تحقق می‌یابد.

صاحب‌خبر -

محمد کریمیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: طرح انتقال آب از بند انحرافی زیاران از سوی نمایندگان مجلس، مسئولان استان قزوین و شهرستان آبیک در حال پیگیری است که در صورت موافقت و تأیید این وزارتخانه و نیز تعیین ردیف بودجه و تأمین اعتبار لازم، این امر تحقق می‌یابد.

وی با بیان اینکه آب شرب شهر آبیک از نظر بهداشتی هیچ مشکلی ندارد، افزود: آب شرب این شهر به طور مستمر از سوی آبفای شهری و شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک مورد آزمایش قرار گرفته و کنترل می‌شود.

این مسئول ادامه داد: از نظر کمی نیز مشکل آب شرب در شهر آبیک وجود ندارد و در صورت مواجهه شهروندان با قطعی آب، می‌توانند با مراجعه به اداره آبفای شهری نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

مدیر آبفای شهری شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: ادغام و حذف چاه‌ها و نیز حفر چاه‌های جدید در روستای قشلاق در دستور کار قرار دارد که مجوز حفر یک حلقه چاه نیز گرفته شده است و دریافت مجوز حفر دو چاه دیگر در حال پیگیری است که در صورت تأمین اعتبار نسبت به حفر این چاه‌ها اقدام می‌شود.

کریمیان در خصوص اعطای مجوز حفر دو حلقه چاه به شهرداری برای آب‌دهی به فضای سبز شهر آبیک گفت: میزان استفاده آب برای آب‌دهی فضای سبز از آبفای شهری استعلام و اعلام شده است، اما مجوز لازم برای حفر چاه‌ها هنوز از سوی اداره امور آب شهرستان آبیک صادر نشده است.

پایین آمدن آب چاه‌ها عامل کاهش کیفیت آب شرب آبیک

مدیر آبفای شهری شهرستان آبیک اظهار کرد: زمانی که سطح آب چاه‌ها پایین می‌رود، لایه‌های زیرزمینی با آب موجود در چاه ادغام شده و بر میزان کیفیت آب تأثیر می‌گذارد.

کریمیان همچنین در خصوص در مدار قرار گرفتن دو حلقه چاه آب جایگزین در شهر آبیک گفت: یک حلقه چاه آب در مدار قرار گرفته و یک حلقه چاه دیگر نیز در کمتر از یک ماه آینده وارد مدار می‌شود.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای بهبود کیفیت آب شرب آبیک نیز اضافه کرد: این موضوع در دو فاز در حال پیگیری است؛ نخست پیشنهاد یک پیمانکار در خصوص افزایش کمی و کیفی آب شهر آبیک با اعتبار 10 میلیارد ریال و دیگری انتقال آب از بند انحرافی زیاران که هر دو این موضوع در دست اقدام و بررسی قرار دارد.

این مسئول یادآور شد: از لحاظ کمی مشکل آب شرب در شهر آبیک نداریم ولی با حفر چاه‌های جایگزین درصدد افزایش میزان سطح آب شرب در این شهر هستیم.

مدیر آبفای شهری شهرستان آبیک تصریح کرد: لازم است تا همه مردم نسبت به بحران آب جدی بوده و در مصرف بهینه آب کوشا باشند.

به گزارش فارس، دولت نهم با سفر به شهرستان آبیک قول مساعد برای انتقال آب از سد طالقان را داده بود، اما با توجه به خشکسالی و تأمین آب برای پایتخت‌نشینان تاکنون این امر تحقق نیافته است.

گفتنی است سال گذشته مردم شهر آبیک با مشکل جدی بحران آب و جیره‌بندی آب شرب مواجه شده بودند، ولی با تدابیر مسئولان استان قزوین و شهرستان آبیک امسال این مشکل به صورت بحرانی رخ نداد و در حال حاضر هم پیگیری رفع مشکل آب و افزایش کیفیت آن در دستور کار مسئولان قرار دارد.

انتهای پیام/77006/ب30/ظ1004

نظر شما