شناسهٔ خبر: 9956181 - سرویس اجتماعی
منبع: پانا | لینک خبر

معاون ثبت‌احوال کشور در گرگان گفت:

برنامه تحول ثبت‌احوال در برنامه ششم توسعه اجرایی می‌شود

معاون برنامه‌ریزی، مدیریت و توسعه منابع انسانی سازمان ثبت‌احوال کشور گفت: برنامه‌ریزی تحول در برنامه ششم توسعه تهیه‌شده و اجرایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پانا از استان گلستان، محمدابراهیم طریقت، در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید ثبت‌احوال استان گلستان اظهار داشت: این برنامه عمدتاً در بخش مدیریت فضای مجازی است و نیاز به شناخت بیشتر این حوزه دارد.

وی افزود: ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور 115 درصد است و ظرفیت‌های نسل چهارم به‌شدت رو به گسترش است.

معاون برنامه‌ریزی، مدیریت و توسعه منابع انسانی سازمان ثبت‌احوال کشور تصریح کرد: در کشور 85 درصد سیم‌کارت فعال داریم، 80 درصد کاربران فضای مجازی کشور زیر 18 سال هستند و فضای مجازی فرصتی برای ارائه خدمات است.

به گفته وی، یکی از ظرفیت‌های فضای مجازی شناسایی است، ما جزو کشورهایی هستیم که فضای مجازی را گران اداره می‌کنیم و مهم‌ترین کار این است که هویت‌های مجازی را در فضای مجازی مدیریت و شناسایی کنیم.

طریقت اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه تلاش می‌کنیم جایگاه کارت شناسایی هوشمند را ارتقاء دهیم، 14 میلیون کاربر تلگرام و 18 میلیون کاربر فیس‌بوک در ایران داریم، تلاش ما در راستای محدود کردن فضاها نیست بلکه در پی بهبودسازی این فضاها است.

وی تصریح کرد: کارت هوشمند این شرایط را برای همه فراهم می‌کند که در فضای مجازی دغدغه‌ای برای شناسایی نداشته باشیم.

طریقت با اشاره به نزدیکی انتخابات در اسفندماه گفت: با تدابیر انجام‌شده می‌توانیم این قول را بدهیم که فارغ از شناسنامه امکان سوءاستفاده از شناسنامه غیر و تکراری را به 0 برسانیم و کسانیکه هیچ نوع کارتی ندارند در این فرصت مراجعه کرده و کارت دریافت کنند.

وی افزود: سازمان ثبت‌احوال پیشخوان دولت و نظام است و ارتباط ما با مردم چهره به چهره است که این کمیت و کیفیت را در جای دیگر نمی‌بینیم، این ارتباط باید به‌گونه‌ای باشد که درشان نظام باشد.

طریقت خاطرنشان کرد: از سال 83 به بعد شاهد مشکلاتی در ارتباط با پشتیبانی از سرمایه انسانی بودیم و وضعیت معیشتی کارمندان ضعیف شد که یکی از عوامل قانون هماهنگ کشوری بود.

وی افزود: به‌زحمت توانستیم قانون 20 درصد را اعمال کنیم اما زمانی اعمال شد که قانون بودجه و اعتبارات بسته‌شده بود و روی هزینه‌های سایر فشار وارد کرد.

طریقت اظهار کرد: تلاش این است که در سال آینده کسری اعتبارات را به حداقل برسانیم، ارتقاء شغلی شرایط خاصی دارد و سعی کردیم فرصت را برای کارکنان فراهم کنیم.