شناسهٔ خبر: 9906403 - سرویس سیاسی
منبع: ایلنا | لینک خبر

/انتخابات خبرگان رهبری/

داوطلبانی که در چهارمین روز انتخابات خبرگان ثبت‌نام کردند

ثبت‌نام چهارمین روز انتخابات خبرگان رهبری با حضور داوطلبان در فرمانداری‌ها و وزارت کشور با حضور چهره‌های مختلف انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ چهارمین روز ثبت‌نام کاندیداهای پنجمین دوره مجلس خبرگان در حالی آغاز شد که همچون سه روز گذشته٬ چهره‌های مختلفی به وزارت کشور و فرمانداری‌های سراسر کشور آمده‌اند.

ثبت‌نام در  روز اول با حضور چهره‌هایی همچون احمد خاتمی همراه بود و در روز دوم  نیز چهره‌های شاخصی همچون سیدحسن خمینی اعلام نامزدی کردند. روز سوم نیز تعداد چهره‌های شاخص بیشتر بود و آیت‌الله نورمفیدی٬ آیت‌الله امینی و آیت‌الله تسخیری و آیت‌الله موسوی بجنوردی در این روز مراحل نام‌نویسی خود را انجام دادند.

در چهارمین روز از ثبت‌نام انتخابات خبرگان حجت الاسلام سیدعلی طاهری از حوزه انتخابیه لرستان به عنوان نخستین داوطلب در این روزاقدام به نام‌نویسی کرد.

حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی امام جمعه موقت ورامین نیز از حوزه تهران ثبت‌نام کاندیدای دوره پنجم مجلس خبرگان شد.

حجت‌الاسلام محمد رحمتی نیز با حضور در وزارت کشور برای حضور در مجلس خبرگان از حوزه آذربایجان شرقی اعلام آمادگی کرد.

حجت‌الاسلام حسین رحمانیان موحد رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم برای حضور در مجلس خبرگان پنجم از حوزه تهران به صورت رسمی اعلام آمادگی کرد.

حجت‌الاسلام احمد مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، صبح امروز، با حضور در فرمانداری قم، کاندیداتوری خود در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از استان لرستان را ثبت کرد.

محمد علی فیض از گیلان و حسن صدراللهی از سمنان نیز کاندیدای دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری شدند.

آیت‌الله سیدمحمد واعظ موسوی نیز از چهره‌های بود که صبح امروز با حضور در فرمانداری قم، برای ثبت نام در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان آذربایجان شرقی ثبت نام کرد.

آیت‌الله حسن خراسانی نماینده فعلی مجلس خبرگان نیز برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان از حوزه خراسان رضوی ثبت نام کرد.

آیت‌الله علی ملکوتی فرزند مرحوم آیت‌الله العظمی ملکوتی، با حضور در محل ثبت نام از کاندیداهای انتخابات در فرمانداری قم، از حوزه استان آذربایجان شرقی کاندیدای مجلس خبرگان رهبری شد.

حجت‌الاسلام محمدحسین باقری از چهره‌هایی بود که برای حوزه اذربایجان غربی نامزد مجلس پنجم خبرگان رهبری شد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر زمردین نیز برای هر دو مجلس خبرگان از حوزه فارس و مجلس شورا از حوزه داراب نامزد شد.

آیت الله سید حسن عالمی نماینده فعلی خبرگان و رییس ستاد زکات کشور نیز از حوزه انتخابیه خراسان رضوی برای انتخابات خبرگان اعلام نامزدی کرد.

حجت‌الاسلام قادر فاضلی نامزد انتخابات مجلس خبرگان از حوزه آذربایجان شرقی شد. وی پنجاه و دو ساله است و در شهر هشترود به دنیا آمده است.

سید محمدرضا میرصانع که از تهران نامزد انتخابات خبرگان شده است٬ مدیر حوزه علمیه مجد تهران است.

حجت‌الاسلام محمدحسن قمی از حوزه انتخابیه سیستان و بلوچستان فرد دیگری است که برای ورود به انتخابات خبرگان ثبت نام کرده است.

محمدحسن باقری دیگر فردی بود که با حضور در وزارت کشور  از حوزه انتخابیه آذربایجان غربی نامزد انتخابات مجلس شد.

حجت الاسلام حمزه قربانی عصر امروز به نیابت از آیت الله عبدالنبی نمازی در فرمانداری قم حاضر شده بود، نسبت به ثبت نام این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه استان اصفهان اقدام کرد. 

حجت الاسلام حمزه قربانی همچنین به نیابت از  آیت الله مرتضی مقتدایی٬ مراحل ثبت نام دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان اصفهان را انجام داد.

سومین شخصیتی که حجت الاسلام حمزه قربانی ثبت‌نامش را انجام داد٬ آیت الله محمد یزدی دبیر کل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس مجلس خبرگان رهبری بود که مراحل ثبت نام کاندیداتوری آیت الله محمد یزدی از حوزه انتخابیه استان تهران انجام شد.

پسر آیت‌الله دری نجف‌ آبادی با حضور در وزارت کشور مراحل ثبت‌نام پدرش برای مجلس پنجم خبرگان رهبری را انجام داد.

آیت الله حسن ممدوحی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز ظهر امروز در فرمانداری قم حاضر و از حوزه انتخابیه استان کرمانشاه نامزد مجلس خبرگان رهبری شد.

این خبر تکمیل می‌شود ...