شناسهٔ خبر: 9893524 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

جمع بندی روز اول ثبت نام نمایندگان مجلس و خبرگان رهبری در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- از آغاز ثبت نام نامزدی مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس در استان خراسان شمالی، شش نفر نامزدی خود را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و یک نفر برای انتخابات خبرگان رهبری در این استان اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، از ستاد انتخابات پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری حوزه انتخابیه خراسان شمالی و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکنون تنها آیت الله حبیب الله مهمان نواز در ستاد انتخابیه مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه خراسان شمالی از روز پنجشنبه تا شنبه در دفتر فرمانداری بجنورد نام نویسی کرده است.
برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در فرمانداری بجنورد نیز چهار نفر و در فرمانداری اسفراین نیز دو نفر برای این انتخابات در روز شنبه ثبت نام کرده اند و در فرمانداری شیروان تاکنون کسی ثبت نام نکرده است.
استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج نیز مشترکا با شهرستان قوچان استان خراسان رضوی یک نماینده دارد.
همچنین استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری دارای یک نماینده است.
حدود 900 شعبه در خراسان شمالی برای این دوره از انتخابات تشکیل خواهد شد و 13 هزار نفر نیز عوامل اجرایی و انتظامی انتخابات را بر عهده خواهند داشت.
در انتخابات مجلس خبرگان رهبری 19 حوزه و در انتخابات مجلس شورای اسلامی 17 حوزه در استان خراسان شمالی در نظر گرفته شده است.
خراسان شمالی در انتخابات دوره های گذشته مشارکتی بیش از میانگین کشوری داشته است.
حدود 60 درصد از جمعیت 900 هزار نفری خراسان شمالی واجد شرایط رای در انتخابات 94 هستند.
3007/ 6042