شناسهٔ خبر: 9869744 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

سه نفر از فارس برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان نام نویسی کردند

شیراز- ایرنا- فرماندار شهرستان شیراز گفت: در دومین روز از زمان قانونی برای نام نویسی از متقاضیان شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، سه نفر از استان فارس نام خود را به ثبت رساندند.

صاحب‌خبر -

حیدر عالیشوندی، جمعه به ایرنا اظهار داشت: نماینده دو نفر از نامزدهای شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، امروز (بیست و هفتم آذرماه 94) با حضور در ستاد انتخابات شهرستان شیراز از جانب آنها نام نویسی کردند.
وی گفت: یکی دیگر از نامزدهای فارس در این دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز با حضور در ستاد مستقر در وزارت کشور برای حوزه انتخابیه فارس نام نویسی کرد.
آیت الله سید علی محمد دستغیب که هم اینک نماینده مردم فارس در چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری است
و همچنین حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن موسوی خراسانی امام جمعه آباده،دونفر از نامزدهای شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان هستند که نمایندگان آنها امروز (جمعه) در ستاد انتخابات شهرستان شیراز مستقر در فرمانداری این شهرستان حاضر شدند و از جانب آنها، نامشان را در فهرست داوطبان به ثبت رساندند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید قائدی نیز سومین نفری است که روز جمعه با حضور در ستاد انتخاباتی مستقر در وزارت کشور، از حوزه انتخابیه فارس برای شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کرد.
با توجه به برگزاری همزمان دو انتخابات در هفتم اسفند 94، فرمانداری های مرکز هر استان به عنوان مرکز حوزه انتخابیه انتخابات مجلس خبرگان در آن استان تعیین شده اند.
بر این اساس، نام نویسی و سایر مراحل اجرایی این دوره از انتخابات در حوزه انتخابیه فارس در فرمانداری شهرستان شیراز انجام می شود.
هر یک از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان می توانند با حضور در یکی از مراکز استان برای شرکت در این انتخابات ولو در حوزه انتخابیه دیگر نام نویسی کنند.
فرآیند نام نویسی از داوطلبان عضویت در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز پنجشنبه (بیست و ششم آذرماه 94) در سراسر کشور آغاز شد که در این روز، نام نویسی در حوزه انتخابیه فارس صورت نگرفت .
نام نویسی برای این انتخابات در ساعت اداری تا روز چهارشنبه دوم دی ماه 94 در سراسر کشور ادامه دارد.
به گفته زین العابدین نیک مرام معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شیراز، پیش بینی می شود که حدود 15 نفر برای شرکت در این دوره از انتخابات مجلس خبرگان در حوزه انتخابیه فارس ثبت نام کنند.
حوزه انتخابیه فارس پنج نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان جمعه هفتم اسفند 94 در سراسر کشور برگزار می شود.ک/3
2027 /6118