شناسهٔ خبر: 9868977 - سرویس سیاسی
منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی:

مجریان و ناظران انتخابات نسبت به خطوط قرمز حساس هستند

قدس آنلاین- تبریز: رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: مجریان و ناظران انتخابات نسبت به خطوط قرمز حساس هستند و در صورتی که کاندیداها خطوط قرمز را رعایت نکنند با آنها برخورد خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  سعید شبستری در جلسه مشترک اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران با اعضای هیات نظارت بر انتخابات استان، انتخابات را نشان‌دهنده جمهوریت نظام و ایمنی‌بخش انقلاب ذکر کرد و گفت: خود را موظف می‌دانیم که برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای تبلیغ کنیم.


وی با بیان این که قانون، فصل‌الخطاب است، افزود: تمام مجریان انتخابات وظیفه دارند بدون هیچ گونه شائبه و برداشت‌های غلط از قانون ماموریت خود را به نحو احسن انجام دهند.

شبستری از همدلی و هماهنگی بین فرمانداران و بخشداران و هیات‌های نظارت شهرستان‌ها خبر داد و گفت: ان‌شاءالله این همکاری‌ها تا پایان انتخابات تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به احتمال طرح برخی از موضوعات و خدشه وارد کردن به خطوط قرمز در آستانه انتخابات، گفت: همه کاندیداها موظف به رعایت خطوط قرمز هستند و در غیر این صورت هیات‌های اجرایی و نظارت با آنها برخورد قانونی خواهند کرد.

امانت‌داری در انتخابات وظیفه مهم مسوولان نظارتی و اجرایی است

رییس هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی هم در این نشست با بیان این که در جمهوری اسلامی سالم‌ترین انتخابات برگزار می‌شود، افزود: در زمینه کمی و کیفی بهترین انتخابات‌ها را طی سه دهه گذشته برگزار کرده‌ایم و در دوره فعلی انتخابات نیز مسوولان برگزاری انتخابات با همدلی و آگاهی دشمنان را مایوس خواهند کرد.

عباسعلی اسدی، امانت‌داری در انتخابات را امری مهم و بر عهده مسوولان نظارتی و اجرایی دانست و خاطرنشان کرد: به عنوان امانتدار مردم و رایی که مردم در صندوق‌ها می‌اندازند باید امانت‌ها را سالم به منزل مقصود برسانیم و به موقع و سالم امانت را حفظ کنیم.

وی بر قانون‌گرایی در برگزاری انتخابات تاکید کرد و افزود: هر جا که به قانون عمل کرده‌ایم موفق بوده‌ایم و اگر قانون نیز ایرادی داشته باشد یا ضعفی مشاهده کنیم نباید خودسرانه عمل کنیم.

اسدی بیان کرد: در جلسات هیات‌های اجرایی آسیب‌شناسی دوره‌های قبلی انجام شده و ایرادات و ضعف‌ها شناسایی و برطرف شود تا اشکالات و ضعف‌ها به حداقل برسد و این امر زمانی محقق می‌شود که آسیب‌شناسی‌ها به صورت صادقانه صورت گیرد.

رییس هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی خواستار پرهیز از اظهارنظرهای غیرکارشناسی در مورد انتخابات شد و گفت: استفاده از افراد نشان‌دار و شناخته شده در طرفداری از کاندیدای خاص در روند رای‌گیری نباید صورت گیرد تا این امر موجب خدشه‌دار شدن اعتماد مردمی نشود.