شناسهٔ خبر: 9492961 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر کل حج و زیارت خوزستان:

20 درصد زائران اربعین حسینی از مرزهای چذابه و شلمچه در حال بازگشت به کشور هستند

اهواز- ایرنا- مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: 20 درصد زائران اربعین حسینی از طریق پایانه های مرزی چذابه و شلمچه در حال بازگشت به کشور هستند و در روزهای آینده بر این تعداد افزوده خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ناصرحویزاوی روز یکشنبه در بازدید از پایانه مرزی چذابه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد:تاکنون بیش از 650 هزار زائر از مرزهای چذابه و شلمچه رهسپار نجف اشرف و کربلای معلا شدند و این روند همچنان ادامه دارد.
وی گفت: از دیروز شنبه تعدادی از زائران به کشور بازگشتند و فردا دوشنبه نیز به تعداد زائرانی که به کشور بازمی گردند افزوده می شود.
مدیرکل حج و زیارت خوزستان افزود: به منظور شتاب بخشیدن به روند بازگشت زائران ،تعدادی از مدیران استان ها نظیر یزد ، مازندران و اصفهان در پایانه های مرزی چذابه و شلمچه مستقر شده اند تا در خصوص بازگشت زائران برنامه ریزی کنند.
مدیرکل حج و زیارت خوزستان ابراز امیدواری کرد خدمات دهی به زائران همچنان توسط مواکب مردمی و نظارت دستگاههای مسئول ادامه داشته باشد.
وی به سانحه رانندگی روزگذشته در مسیر جاده چذابه به العماره عراق اشاره کرد و گفت: در این حادثه رانندگی 11 زائر ایرانی مصدوم شدند که به مراکز درمانی اهواز و دزفول انتقال یافتند.
دو مرز شلمچه و چذابه دو کانون مهم تردد زائران اربعین حسینی است.
این دو مرز از دو هفته پیش به صورت شبانه روزی شاهد عبور زائران مشتاق و عاشق حسینی بوده اند.
6065/7152