شناسهٔ خبر: 920240 - سرویس سیاسی
منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

استیضاح وزیر علوم بدون حضور روحانی آغاز شد

جلسه استیضاح وزیر علوم آغاز شده است و موافقان و مخالفان آن نطق خود را آغاز کرده​اند، اما رئیس جمهور به مجلس نیامده است و معاون اول رئیس جمهور و فرجی دانا وزیر علوم با همراهی چند تن از وزرای کابینه به مجلس آمده​اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین هنوز مشخص نشده است که دکتر حسن روحانی رئیس جمهور برای دفاع از وزیر علوم به مجلس می​آید یا نه اما بیژن زنگنه وزیر نفت، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، حمید گودرزی وزیر ورزش و جوانان، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سلطانی فر، سیف و مجید انصاری نیز به همراه جهانگیری و فرجی دانا در صحن علنی مجلس حضور دارند.

رئیس جمهور امروز قرار است به استان اردبیل سفر کند، پیش از این درخواس شده بود که روز استیضاح به سه​شنبه موکول شود اما همان روز تعیین شده مورد توافق قرار گرفت.

احتمال می​رود اگر رئیس جمهور در جلسه استیضاح حاضر شود و از وزیر کابینه​اش دفاع کند در رأی نمایندگان مجلس بی تأثیر نخواهد بود.

تاکنون که آقای روحانی وزیرش را تنها گذاشته و به مجلس نیامده است. فرجی دانا نخستین وزیر دولت کابینه دولت یازدهم است که استیضاح می​شود.

گمانه​زنی​ها حاکی از این است که استیضاح وزیر علوم رأی می​آورد. تا ساعاتی دیگر سرنوشت وزیر علوم دولت تدبیر و امید روشن می​شود.