شناسهٔ خبر: 904662 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

وضعیت بهداشتی مناطق زلزله زده آبدانان تحت کنترل است

ایلام- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: وضعیت بهداشتی مناطق زلزله زده آبدانان تحت کنترل گروه های بهداشتی است و هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

دکتر ˈعلی دل پیشهˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از نخستین ساعت های بروز حادثه زمین لرزه در منطقه مورموری آبدانان کارشناسان بهداشتی در قالب گروه هایی متشکل از کارشناس مامایی، بهداشت محیط و مبارزه با بیماری ها در مناطق زلزله زده مشغول خدمت رسانی شده اند.

وی ادامه داد: اکنون در مرکز بهداشتی مورموری نیز تیم های پزشکی و بهداشتی مستقر هستند و وضعیت بهداشتی منطقه را کنترل می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: تیم های بهداشتی با حضور در مناطق زلزله زده و سرکشی به روستاهای مجاور آسیب دیده وضعیت بهداشتی از جمله مواد غذایی، آب آشامیدنی و دفع بهداشتی ضایعات و همچنین خطر حیوانات موذی و گزنده را کنترل می کنند.

دل پیشه بیان کرد: 317 نفر تاکنون در زلزله 6،1 ریشتری صبح روز گذشته زخمی شده اند که بخش قابل توجهی از این افراد به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شده اند.

وی ادامه داد: رسالت اصلی گروه های بهداشتی پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار و عملیات گندزدایی در مناطق زلزله زده است.

دلپیشه تاکید کرد: شناسایی گروه های در معرض خطر مانند مادران باردار، کودکان و سالمندان که نیاز به مراقبت ویژه دارند از دیگر وظایف تیم های بهداشتی مستقر در منطقه زلزله زده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام به مردم مناطق زلزله زده توصیه کرد: ضمن همکاری کامل با ماموران بهداشتی در مصرف مواد غذایی و آشامیدنی دقت لازم به عمل آورند.

زمین لرزه ای به بزرگی 6،1 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 7 و 2 دقیقه و 5 ثانیه صبح دوشنبه بخش مورموری شهرستان آبدانان در جنوب خاوری استان ایلام را لرزاند.

کانون این زمین لرزه سه کیلومتری مورموری، 36 کیلومتری موسیان و 41 کیلومتری دهلران در استان ایلام گزارش شده است.

بخش مورموری در 55 کیلومتری آبدانان استان ایلام دارای 11 روستا است.

مورموری در 210 کیلومتری شهر ایلام واقع است.

زمین لرزه صبح دوشنبه به هشت روستا از مجموع 11 روستاهای این بخش آسیب جدی وارد کرده است.

این حادثه طبیعی خوشبختانه تاکنون تلفات جانی نداشته اما دستکم 317 نفر از اهالی را زخمی کرده که برای درمان به مراکز بیمارستانی استان های ایلام و خوزستان اعزام شده اند. ک/3

7171/540