شناسهٔ خبر: 8505925 - سرویس سیاسی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اولاند: حملات روسيه در سوريه بشار اسد را نجات نخواهد داد

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/07/24
00:22:42.01
رئیس جمهور فرانسه با تکرار ادعاهای خود علیه بشار اسد رئیس جمهور سوریه گفت حملات روسیه نیز نمی تواند بشار اسد را نجات دهد.
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، فرانسوا اولاند در کنفرانس خبری در حاشیه نشست شورای اروپا در بروکسل بلژیک در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری رویترز در خصوص برگزاری نشست سه جانبه سران فرانسه، انگلیس و آلمان در خصوص سوریه و تأکید صورت گرفته در این نشست مبنی بر اینکه بشار اسد نمی تواند آینده سوریه باشد و اینکه آیا این سه کشور به موضعی واحد در خصوص سرنوشت بشار اسد در دوره انتقال سیاسی در سوریه رسیدند گفت: در این خصوص بحثی صورت نگرفت زیرا موضع ما واحد است. این مواضع همان مواضعی است که در کنفرانس ژنو ترسیم شد یعنی اینکه مذاکرات الزاما بین مخالفان و نمایندگان نظام سوریه انجام می شود برای اینکه دولت انتقالی تشکیل شود که در آن نمایندگان نظام سوریه و نمایندگان مخالفان مختلف یعنی مخالفان میانه رو و دموکراتیک حضور خواهند داشت. آشکارا گفته شد که بشار اسد نمی تواند در آینده سوریه باشد یعنی اینکه وی خواهد رفت. این لبّ مطلب است شاید برخی ها بگویند وی باید بلافاصله برود، برخی بگویند در میانه فرآیند برود و برخی بگویند در پایان این فرآیند برود. آنچه مهم است این است که اسد در آینده سوریه نخواهد بود و به این ترتیب هر چه سریعتر باید به سمت انتقال سیاسی حرکت کرد.
اولاند افزود : مداخله روسیه می تواند باعث تقویت نظام سوریه شود اما بشار اسد را نجات نخواهد داد. در حال حاضر حملات روسیه اساسا مناطق تحت کنترل مخالفان را هدف قرار می دهد که این امر باعث تقویت نظام روسیه می شود و حملات به مناطق تحت کنترل داعش و النصره بسیار اندک است اما به هر حال ورای این مداخله و تأثیرات آن فرآیند سیاسی باید الزاما به تشکیل دولت وحدت منجر شود که در آن بشار اسد در نهایت جایگاهی نخواهد داشت.
00:42:27.15