شناسهٔ خبر: 75720042 - سرویس اجتماعی
منبع: بازتاب | لینک خبر

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

نباید سن طلایی یادگیری کودکان را از دست بدهیم

صاحب‌خبر -

مهدی نوید ادهم مشاور وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: «تحقیقات داخلی و بین‌المللی نشان می‌دهد کودکانی که پیش از ورود به مدرسه در قالب آموزش‌های غیررسمی یا بازی‌محور با مفاهیم اولیه آشنا می‌شوند، در دوره ابتدایی از توانایی یادگیری عمیق‌تر و ذهنی بازتر برخوردارند.»

او با اشاره به تحولات سبک زندگی و افزایش محرک‌های محیطی در دوران کودکی افزود: «کاهش سن یادگیری به معنای نشاندن کودکان پشت میز و صندلی نیست، بلکه باید از شیوه‌های بازی‌محور و خلاقانه برای آموزش استفاده کرد تا فرآیند یادگیری با روحیه و نیاز سنی کودکان سازگار باشد.»

نوید ادهم تأکید کرد: «در حال حاضر در برخی استان‌ها اجرای آموزش‌های غیررسمی پیش‌دبستانی آغاز شده که تجربه‌ای مثبت است. این دوره‌ها می‌تواند در قالب آموزش‌های رسمی برای کودکان ۴ تا ۵ سال یا آموزش‌های غیررسمی پیش از دبستان گسترش یابد.»

به گزارش ایسنا، وی در پایان گفت: «اگرچه اجرای این طرح چالش‌هایی دارد، اما مزایای آن بیشتر است. مهم آن است که این سن طلایی یادگیری از دست نرود و کودکان پیش از ورود به مدرسه از فرصت‌های آموزشی متناسب با سن خود بهره‌مند شوند.»