به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، داود گودرزی روز سه شنبه با تأکید بر نقش محوری نظارت داده محور در ارتقای کارایی نظام مدیریت شهری، راهاندازی این مرکز را نقطه عطفی در گذار از نظارت سنتی به نظارت هوشمند و سیستمی دانست و گفت: این اقدام گامی مؤثر در افزایش شفافیت، کاهش هزینههای اجرایی، بهبود هماهنگی بین واحدها و ارتقای رضایتمندی شهروندان خواهد بود.
وی افزود: این مرکز به عنوان یکی از پروژههای کلیدی در مسیر تحول دیجیتال خدمات شهری، با بهرهگیری از سامانههای تخصصی فعال در حوزه خدمات شهری، دادههای برخط، سیستمهای نظارت تصویری و تجمیع اطلاعات میدانی و مردمی، امکان پایش لحظهای وضعیت شهر در حوزههای متنوعی چون نظافت و رفت و روب، جمعآوری و حمل پسماند، نگهداشت فضای سبز، ایمنی و آتش نشانی، میادین میوه و ترهبار و سایر موضوعات مرتبط با خدمات عمومی شهر تهران را فراهم میکند.
لطف الله فروزنده، معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران نیز در این آیین گفت: نظارت مهمترین مولفه افزایش کیفیت خدمات در سطح شهر بوده و تحقق نظارت به روشهای نوین و فناورانه در این مرکز از اهمیتی بالا برخوردار است.
رضا ناصری سرای مدیرکل برنامه ریزی و سرمایه انسانی معاونت خدمات شهری نیز در این باره اظهار کرد: با ارتقای مرکز بیسیم و شکل گیری مرکز رصد و کنترل خدمات شهری، بستر ارتباطی یکپارچه میان مناطق، نواحی، سازمانهای تخصصی و ستاد مرکزی معاونت خدمات شهری شکل گرفته و امکان رصد لحظهای مأموریتها، پایش وضعیت میدانی و مدیریت سریع درخواستهای مدیریتی و مردمی فراهم میشود و از سوی دیگر در مواقع ویژه و اضطرار نیز، قابلیت مداخله فوری و هدفمند در سطوح اجرایی وجود دارد.
براساس این گزارش، با راهاندازی این مرکز، شهرداری تهران گامی بلند در جهت تحقق نظارت هوشمند خدمات شهری، افزایش بهرهوری و توسعه پایدار شهری برداشته است؛ اقدامی که با ارتقای شفافیت و پاسخگویی، زمینهساز افزایش اعتماد و رضایت شهروندان تهرانی خواهد بود.