به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، در این نشست که با هدف همافزایی ظرفیتهای دو دستگاه در زمینه مهارتآموزی و اشتغال پایدار برگزار شد، دو طرف بر ضرورت ارائه راهکارهای اجرایی برای پاسخ به نیازهای بازار کار و آیندهپژوهی در حوزه مشاغل تأکید کردند.
دکتر علی اکبری در این نشست با تأکید بر رسالت دانشگاه جامع علمیکاربردی در تربیت نیروی ماهر و کارآمد برای بخشهای مختلف اقتصادی کشور، اظهار داشت: پیوند مؤثر آموزشهای مهارتی با نیازهای واقعی بازار کار، یک ضرورت برای پایداری اشتغال در کشور است و این همکاریها میتواند الگوی موفقی از همگرایی دستگاههای متولی آموزش و اشتغال ارائه دهد.
در ادامه دکتر حسینی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن استقبال از همکاری دو دستگاه اظهار داشت: این وزارتخانه مایل است مشارکت موثری در اجرای طرح آباد داشته باشد.
وی همچنین خواهان همافزایی نهادهای آموزش مهارتی در کشور از جمله دانشگاه جامع علمی کاربردی و سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور شد و اعلام کرد شروع این همکاری از هفته مهارت میتواند شکل بگیرد.
در ادامه دکتر علی اکبری ضمن استقبال از این برنامه، اعلام کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی یکی از اعضای سیاستگذاری هفته مهارت بوده و سعی خواهد کرد مشارکت فعالی داشته باشد.
از مهمترین محورهای نشست رئیس دانشگاه جامع علمیکاربردی و معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی میتوان به تهیه و تبادل آمارهای دقیق از وضعیت اشتغال فارغالتحصیلان دانشگاه جامع علمیکاربردی بهعنوان ابزار کلیدی برای سیاستگذاری علمی در بازار کار، همکاری در اجرای طرح ملی آباد بهمنظور بهکارگیری سیاستهای فعال بازار کار، حمایت از بنگاههای مشارکت کننده در طرح آموزش برای اشتغال دانش آموختگان و ارتقای مهارت جویندگان کار، برنامهریزی مشترک برای هفته ملی مهارت با هدف ترویج فرهنگ مهارتآموزی و معرفی ظرفیتهای دانشگاه جامع علمیکاربردی در تربیت نیروی متخصص، آیندهپژوهی مشاغل و شناسایی مشاغل نوظهور برای انطباق محتوای آموزشی دانشگاه با تحولات فناورانه و نیازهای آینده اقتصاد و رصد بازار کار کشور و برنامهریزی برای ایجاد رشتههای آموزشی مورد نیاز بازار کار حال و آتی کشور اشاره کرد.
در پایان جلسه، طرفین توافق کردند کارگروههای مشترک تخصصی برای پیشبرد این همکاریها تشکیل شده و برنامه عملیاتی مشخص برای هر محور در دستور کار قرار گیرد،