سعید فردانی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا ضمن تبریک روز فناوری اطلاعات و با اشاره به اتفاقاتی که در راستای هوشمندسازی خدمات در سطح شهر اصفهان محقق شده است، اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم با استفاده شهروندان از این دستاوردها و دریافت بازخورد، کیفیت و کمیت خدمات الکترونیک را بیش از پیش برای مردم دیار نصف جهان داشته باشیم.
وی با بیان اینکه ابتدای کار را بر اساس یک نقشه راه آغاز کردیم و سال گذشته در روز فناوری به مردم اصفهان قول دادیم که تا یک سال آینده اتفاقات خوبی را رقم بزنیم، افزود: یکی از دستاوردهایی برای نخستینبار در کشور انجام شد، «سکوی اصفهان هوشمند» است که به مغز شهر هوشمند در آینده تعبیر میشود.
دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با بیان اینکه سکوی اصفهان هوشمند تمام دادهها را در سطح شهر جمعآوری و تجزیه و تحلیل میکند و پشتیبان تصمیمگیری برای مدیران و تصمیمگیری در سطح شهر است تا بتوانیم شفافیت را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق سکوی هوشمند، آبیای فضای سبز بهصورت هوشمند براساس نیازی است که آن محدوده دارد یا هوشمند کردن چراغهای راهنمایی و رانندگی براساس حجم ترافیک پشت چهارراهها است.
فردانی با بیان اینکه برنامه کاربردی «اصفهان من» امروز از لحاظ درصد، پرنفوذترین برنامه کاربردی شهروندی میان شهرهای ایران است، گفت: بیش از ۶۹۰ هزار نفر در این برنامه کاربردی و میز خدمت اصفهان من بهصورت واحد و یکتا ثبت نام کردند و از خدمات شهر و شهرداری اصفهان استفاده میکنند.
وی با اشاره به دستیار هوشمند تصریح کرد: دستیار هوشمند اطلاعات مختلفی را بهصورت صوتی یا متنی در اختیار شهروندان قرار میدهد، اگر در برنامه کاربردی اصفهان من در آیکون «اصبات» وارد شوند، سوال میکنند که اتوبوس چه زمانی به ایستگاه میرسد، و پاسخ دریافت میشود، همچنین شرایط آبوهوایی و خبرهای مدیریت شهری را توضیح میدهد، در کل مطالبی که شهروندان برای زندگی در شهر نیاز دارند را در اختیار قرار میدهد، البته در ابتدای راه هستیم و باید دیتا تقویت شود.
دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با اشاره به راهاندازی بلیت الکترونیک ادامه داد: در شورای اسلامی شهر از بلیت الکترونیک رونمایی شد و با تدبیر اعضای شورا، مقرر شد از بیستونهم تیر تا نوزدهم مرداد سال جاری، روزهای یکشنبه برای افرادی که از بلیت الکترونیک در برنامه کاربردی «اصفهان من» استفاده کنند، هزینه رایگان حساب شود؛ با ورود به برنامه کاربردی، انتخاب کیف پول، کیوآرکد ظاهر میشود که شهروندان میتوانند در فاز اول برای اتوبوس استفاده کنند.
فردانی با بیان اینکه یکی از ارکان در مسیر شهر هوشمند شهروندان هستند که باید با ارائه بازخورد به ما کمک کنند، افزود: تقاضا میکنم شهروندان با استفاده از خدمات الکترونیک در این برنامه کاربردی و ارائه بازخورد ما را در تسری خدمات ساده و مناسب یاری کنند تا بتوانیم قدمهای خوبی در این زمینه برداریم.