شناسهٔ خبر: 73842839 - سرویس علمی-فناوری
منبع: برنا | لینک خبر

سه اقدام اساسی آموزش و پرورش برای اصلاح روش‌های تدریس و تحول در محیط‌های یادگیری

برنا - گروه اجتماعی؛ معاون آموزش ابتدایی از بازنگری در برنامه‌های درسی برای امکان‌پذیر شدن روش‌های فعال تدریس، تجهیز مدارس به فناوری‌های آموزشی نوین و اجرای برنامه‌های توانمندسازی معلمان از طریق سامانه «اجتماع یادگیری به‌عنوان سه اقدام اساسی برای پیشبرد تحول خبر داد. برنا - گروه اجتماعی؛ معاون آموزش ابتدایی از بازنگری در برنامه‌های درسی برای امکان‌پذیر شدن روش‌های فعال تدریس، تجهیز مدارس به فناوری‌های آموزشی نوین و اجرای برنامه‌های توانمندسازی معلمان از طریق سامانه «اجتماع یادگیری به‌عنوان سه اقدام اساسی برای پیشبرد تحول خبر داد.

صاحب‌خبر -

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در افتتاحیه همایش توانمندسازی نیروی انسانی «توانا» در مشهد با اشاره به حمایت‌های ویژه رئیس‌جمهور از آموزش و پرورش اظهارکرد: برنامه تحولی دولت در آموزش و پرورش بر محور اصلاح روش‌های تدریس و تحول در محیط‌های یادگیری استوار است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی افزود: برخلاف سال‌های قبل که منتظر برنامه‌ریزی متمرکز بودیم، این بار تحول را از کلاس‌درس و با نقش‌آفرینی مستقیم معلمان آغاز کرده‌ایم.

حکیم‌زاده به تجربیات موفق معلمان در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: برخی از الهام‌بخش‌ترین کلاس‌های تحولی در مدارس عشایری و مرزی با حداقل امکانات شکل گرفته‌اند. این معلمان ثابت کردند که می‌توان با خلاقیت، محدودیت‌ها را پشت سر گذاشت.

معاون آموزش ابتدایی از بازنگری در برنامه‌های درسی برای امکان‌پذیر شدن روش‌های فعال تدریس، تجهیز مدارس به فناوری‌های آموزشی نوین و اجرای برنامه‌های توانمندسازی معلمان از طریق سامانه «اجتماع یادگیری به‌عنوان سه اقدام اساسی برای پیشبرد تحول خبر داد.

وی از ثبت‌نام ۹۰ درصد معلمان دولتی و۵۰ درصد معلمان غیردولتی در سامانه اجتماعات یادگیری خبر داد و گفت: در جشنواره اصلاح روش‌های تدریس و تحول در محیط‌های یادگیری، بیش از ۹۰ هزار اثر از معلمان دریافت شده که نشان‌دهنده استقبال گسترده از این طرح تحولی است.

حکیم‌زاده با اشاره به اجرای «طرح حامی» گفت: این طرح با هدف حمایت از دانش‌آموزان نیازمند تلاش طراحی شده و نتایج مثبت آن در سال گذشته ما را به ادامه راه مصمم‌تر کرده است.

وی در پایان تأکید کرد: هدف نهایی ما تبدیل هر کلاس درس به محیطی پویا است که در آن همه دانش‌آموزان فرصت یادگیری مؤثر و باکیفیت را داشته باشند.

انتهای پیام/