شناسهٔ خبر: 73703319 - سرویس اقتصادی
منبع: ایمنا | لینک خبر

رپورتاژ آگهی

مدیر عامل گلدیکا: قفل شدن دارایی کاربران خط قرمز ما در گلدیکاست!

کاربران سامانه‌های آنلاین به وضعیت موجود سامانه‌های آنلاین اعتراض کردند!

صاحب‌خبر -

طبق گزارش ایمنا، درگاه‌های سامانه‌های آنلاین معامله طلای آب شده، سه هفته‌ای است که به دستور شفاهی بانک مرکزی بسته شده است. با اینکه بورس کالا باز شده است، اما خبری از باز شدن درگاه این سامانه‌ها نیست. همین امر، کاربران را نگران سرنوشت دارایی‌های نقدی و طلایی‌شان در سامانه‌های آنلاین کرده است.

مدیر عامل گلدیکا، با انتشار ویدیویی از دستور بانک مرکزی برای بسته شدن درگاه‌های بانکی سامانه‌های آنلاین معامله طلا، مشکلات گلدیکا در این زمان بحرانی و راه‎حل‎های تیم عملیات و مالی گلدیکا برای رفع این مشکلات گفت. در این ویدیو به بی‌سابقه بودن این اتفاق اشاره کرد و گفت:«با پیشامد شرایط خاص کشور که در چند دهه اخیر بی‌سابقه بوده است، در23 خردادماه، با دستور بانک مرکزی به یکباره درگاه‌های کلیه سامانه‌های معاملاتی طلا بسته شد؛ بدون آنکه هیچ گونه اطلاعیه کتبی‌ برای ما ارسال شده باشد.»

مسلما این اتفاق برای همه سامانه‌ها آنلاین معضلاتی را ایجاد کرد. آقای عیوضی در ادامه ویدیو به معضلات و موانعی که برای گلدیکا پیشامد اشاره کرد:« همراه با این اتفاق بی‌سابقه و اقدام غیرقانونی، اختلالات جدی دیگری مانند نیمه تعطیل شدن ادارات دولتی، خالی شدن پایتخت، محدودیت دسترسی به طلای موجود در خزانه بانکی، تعطیلی بازار طلای تهران، اختلال در شبکه بانکی و حتی خارج شدن چند بانک از شبکه هم شرایط را برای ما پیچیده تر کرد.»

وی درباره نحوه مدیریت بحران تیم گلدیکا و راه‌حل‎های این تیم برای رفع مشکل و عمل به تعهداتشان گفت: « از آنجایی که نقدشوندگی دارایی کاربران و دسترسی به دارایی فیزیکی آن‌ها برای ما اهمیت بسیاری دارد، با وجود شرایط خطرناک پایتخت، تیم‌های عملیات و مالی گلدیکا خدمت‌رسانی به کاربران را متوقف نکردند. در نتیجه با وجود بسته شدن شعب گلدیکا در تهرانو در دسترس نبودن طلای موجود در خزانه بانکی، کلیه درخواست‌های تحویل طلای کاربران را از محل طلای سرمایه‌ای خود گلدیکا به مشتریان تحویل دادیم.»

وی ادامه داد:«همچنین با وجود بسته بودن تحمیلی درگاه و کاهش شدید ورودی، کاربران همچنان می‌توانستند به صورت شبانه‌روزی طلای خود را بفروشند و معادل ریالی آن را برداشت کنند. البته در این به علت بسته بودن بازار طلای تهران، مجبور به استفاده از از ظرفیت بازارهای طلای سایر نقاط کشور برای تامین نقدینگی شدیم. در این مدت بیش از صد میلیارد تومان تسویه ریالی با کاربران در کمتر از یک روز کاری به حساب ایشان انجام شد.»

در این بحران 12 روزه، صندوق های بورسی و برخی سامانه‌های طلا، در اکثر روزها محدودیت‌های مختلفی در معامله، برداشت ریالی یا تحویل طلا به کاربران داشتند، آقای عیوضی با اشاره به این موضوع، ادامه داد:«صندوق‌های بورسی دو هفته کاملاً تعطیل بودند و برخی سامانه‌های طلا نیزحتی سقف 500 هزارتومانی برای برداشت اعمال کرده بودند. اما تمام تلاشمان را کردیم که در این مدت ثابت کنیم قفل شدن دارایی کاربران خط قرمز ما در گلدیکاست. در حال حاضر هم همه خدمات گلدیکا به غیر از درگاه پرداخت اینترنتی به صورت 24 ساعته فعال است.»

در پایان، آقای عیوضی تاکید کردند که مسدود شدن ناگهانی درگاه کسب و کاری دارای مجوز با میلیون‌ها کاربر، اقدامی فراقانونی و خارج از کنترل گلدیکا بوده و پیگیری‌های این سامانه از نهادهای ذیربط جهت عدم تکرار چنین اتفاقی ادامه خواهد داشت. وی خاطر نشان کردند که:« ما در گلدیکا به عمل به تعهداتمان به کاربران در هر شرایطی تاکید داریم و مردم نباید قربانی بی‌نظمی‌ها و تصمیمات ناگهانی شوند. به امید آرامش و آرزوی سلامتی برای همه مردم ایران.»