نورالدین الیاسی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در ایلام اظهار کرد: گام اول مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیکی با واریز اعتبار به حساب سرپرستان خانوار تحت پوشش سازمانهای حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) آغاز شده است و در این مرحله از طرح، خانوارهای مشمول میتوانند از اعتبار تخصیصی برای خرید کالاهای اساسی همانند مرحله قبل استفاده کنند.
وی افزود: این طرح با هدف حمایت از معیشت خانوارهای مشمول و تقویت سبد غذایی آنها اجرا میشود و بر این اساس، دهکهای اول تا سوم به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و دهکهای چهارم تا هفتم به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان اعتبار دریافت خواهند کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام تصریح کرد: این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروههای لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص پیدا میکند.
الیاسی با تاکید بر اینکه تمام مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی میتوانند متناسب با نیازشان کالاهای تعیینشده را (حداقل سه نوع کالای مختلف) را خریداری کنند، اضافه کرد: هیچ محدودیتی در خرید هر نوع کالا و نشان تجاری خاصی وجود ندارد و در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابهالتفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود.
وی ادامه داد: مشمولان میتوانند خریدهای خود را در چند نوبت انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست، اعتبار طرح کالابرگ الکترونیکی تا پایان خرداد سال ۱۴۰۴ قابل استفاده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با تاکید بر اینکه مشمولان این طرح میتوانند برای مشاهده فروشگاهها و اطلاع از مانده اعتبار خود، برنامه «شما» را از پلتفرمهایی همچون «بازار»، «مایکت» دریافت و نصب کنند، افزود: امکان استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* نیز فراهم شده است