شناسهٔ خبر: 71809403 - سرویس علمی-فناوری
منبع: ویجیاتو | لینک خبر

اسکوادهای بازی Helldivers 2 در ابتدا قرار بود پنج نفره باشند

صاحب‌خبر -

استودیوی Arrowhead در جشن اولین سالگرد Helldivers 2 طی یک لایو استریم اعلام کرد که در طول فرآیند توسعه، ایده‌های زیادی کنار گذاشته شدند.

پاتریک لاسوتا، رئیس بخش تست محصول، در این لایو استریم توضیح داد که بازی در ابتدا قرار بود پنج نفره باشد. وی گفت:

این تصمیم از طرف یوهان (یکی از توسعه‌دهندگان) گرفته شد، زیرا معتقد بود که وقتی تیم‌ها چهار نفره باشند و یک نفر اضافه شود، تعادل تیم‌ها از بین می‌رود. اما اگر تیم‌ها پنج نفره باشند، اضافه شدن یک بازیکن باعث تقسیم تیم‌ها به دو گروه سه‌نفره می‌شود که تعادل بهتری ایجاد می‌کند.

اما با این حال، پس از آزمایش این سیستم، توسعه‌دهندگان متوجه شدند که مدل تیم‌های پنج‌نفره در گیم‌پلی بازی به خوبی عمل نمی‌کند. لاسوتا افزود:

مشکل این بود که همیشه یک بازیکن بدون فعالیت باقی می‌ماند و در نبردها مشارکت چندانی نداشت. همچنین، این ساختار انعطاف‌پذیری زیادی در انتخاب استراتژی‌های تیم ایجاد می‌کرد، به‌طوری که بازیکنان دیگر نیازی به انتخاب‌های تاکتیکی سخت نداشتند. در نهایت، به دلیل این مشکلات، تصمیم گرفتیم که تیم‌ها را چهار نفره نگه داریم.

علاوه بر تیم‌های پنج‌نفره، ایده‌های دیگری هم در طول توسعه بازی Helldivers 2 کنار گذاشته شدند. به گفته لاسوتا، یکی از این ایده‌ها، سیارات با جاذبه کم بود که به بازیکنان اجازه می‌داد پرش‌های بلندتر داشته باشند و مدت بیشتری در هوا بمانند. اما این ویژگی به دلیل بار کاری زیاد برای انیماتورها در نهایت حذف شد.

همچنین، یک سیستم زره جدید هم در دست توسعه بود که در نهایت از بازی حذف شد. لاسوتا جزئیات زیادی درباره این سیستم ارائه نداد، اما اشاره کرد که عملکرد خوبی نداشت و به همین دلیل از نسخه نهایی بازی حذف شد.

حالا با موفقیت Helldivers 2 استودیوی Arrowhead Game Studios به دنبال رویدادهای جدید همکاری است. یکی از توسعه‌دهندگان با نام کاربری Sephez در سرور دیسکورد رسمی بازی اعلام کرد که استودیو در مراحل اولیه توسعه یک پروژه جدید است.

آخرین رویداد همکاری بزرگ این بازی، همکاری با فرنچایز Killzone از Guerrilla Games بود. در این رویداد، بازیکنان توانستند زره‌های جدید، سلاح‌های منحصر‌به‌فرد، بنرها و شنل‌های ویژه را دریافت کنند.

علاوه بر این، استودیو به مناسبت سالگرد بازی، ویدیوهایی درباره مهم‌ترین وقایع جنگ کهکشانی (Galactic War) منتشر کرده است. یکی از این ویدیوها درباره دفاع حماسی از مورت (Defense of Mort) بود که یکی از اولین نقاط عطف در داستان جنگ کهکشانی محسوب می‌شود.