شناسهٔ خبر: 71548741 - سرویس علمی-فناوری
منبع: ویجیاتو | لینک خبر

تعداد کارمندان استودیوی Obsidian از زمان تصاحب توسط مایکروسافت تقریبا دو برابر شده است

صاحب‌خبر -

استودیوی Obsidian با وجود تیمی کوچک‌تر از بسیاری از استودیوهای AAA توانسته در سال‌های اخیر چندین عنوان موفق منتشر کند.

فرگس ارکهارت، مدیرعامل این استودیو، اخیرا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری IGN اعلام کرد که با وجود رشد قابل‌توجه Obsidian همچنان بسیار کوچکتر از بسیاری از استودیوهای بزرگ صنعت بازی‌سازی است.

طبق گزارشی که سایت Windows Central منتشر کرده، استودیواز زمان پیوستن به مایکروسافت در سال ۲۰۱۸، از ۱۷۰ نفر به ۲۸۵ نفر افزایش یافته است. با این حال، این تعداد همچنان کمتر از سایر استودیوهای تریپل‌ای است. برای مقایسه، برخی از استودیوهای مطرح مانند بانجی حدود ۸۵۰ کارمند، سی‌دی پراجکت حدود ۶۱۵ کارمند و بتسدا بیش از ۴۵۰ کارمند دارند.

برخلاف بسیاری از استودیوهای بزرگ که چرخه‌های توسعه طولانی‌مدتی دارند Obsidian از سال ۲۰۲۰ تاکنون سه بازی منتشر کرده است:

  • Grounded (یک بازی ژانر بقا)
  • Pentiment (یک بازی داستان‌محور با سبک گرافیکی منحصربه‌فرد)
  • Avowed (یک عنوان نقش‌آفرینی)

چهارمین بازی این استودیو با نام The Outer Worlds 2 قرار است تا پایان سال منتشر شود. این میزان از بهره‌وری در حالی اتفاق افتاده که بسیاری از بازی‌های بزرگ امروزی به ۵ سال یا بیشتر زمان توسعه نیاز دارند.

یکی از دلایل موفقیت Obsidian رویکرد اقتصادی و منطقی در توسعه بازی‌ها است. این استودیو به‌جای تمرکز بر گرافیک فوق‌العاده پیشرفته یا فناوری‌های پیچیده، بیشتر روی داستان‌، طراحی بازی و کارگردانی هنری سرمایه‌گذاری می‌کند. ارکهارت می‌گوید که استراتژی آن‌ها برنامه ۱۰۰ ساله است، یعنی:

  • هر بازی باید به عنوان یک موفقیت متوسط در نظر گرفته شود
  • نباید انتظار فروش رکوردشکن داشت
  • بودجه، نیروی انسانی و زمان توسعه باید بر این اساس تخصیص داده شوند

اما در حالی که بسیاری از استودیوهای بزرگ مانند یوبی‌سافت و الکترونیک آرتز با چالش‌های بزرگی مانند افزایش هزینه‌ها، تاخیرهای متعدد و اخراج‌های گسترده روبه‌رو هستند Obsidian نشان داده که می‌توان با مدیریت صحیح منابع و تمرکز روی کیفیت بازی، بدون نیاز به تیم‌های عظیم، بازی‌های موفقی تولید کرد.

این استودیو در گذشته هم عناوین محبوبی مانند Fallout: New Vegas و Knights of the Old Republic 2 را توسعه داده بود، اما آن بازی‌ها تحت فشار زمانی شدید ساخته شدند و استودیو را تا مرز تعطیلی بردند. اما اکنون، با یک استراتژی پایدارتر، استودیو می‌تواند به یکی از مهم‌ترین استودیوهای توسعه بازی‌های نقش‌آفرینی تبدیل شود.