شناسهٔ خبر: 71070585 - سرویس اجتماعی
منبع: میزان | لینک خبر

تسهیلات نوسازی تاکسی‌ها باید متناسب با توان معیشتی رانندگان باشد

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اگر قانون تولید سالیانه ۱۰درصد خودرو‌های برقی عملیاتی می‌شد، امروز بخش عمده‌ای از ناوگان حمل و نقل ما برقی بود گفت:کلانشهر تهران نیازمند تحول جدی در حوزه حمل‌ونقل عمومی با تمرکز بر برقی‌سازی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی است.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان -

به گزارش شهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با حضور در سازمان تاکسیرانی طی نشستی با مدیرعامل و معاونین سازمان مسائل مربوط به کارکنان و اقدامات و برنامه‌های حوزه تاکسیرانی را مورد بررسی قرار داد.

در ابتدای این دیدار شادی مالکی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران به تشریح اقدامات انجام شده در این سازمان پرداخت و اهم موضوعات مانند نوسازی تاکسی‌های فرسوده، پروژه برقی سازی تاکسی‌های پایتخت، هوشمندسازی و اجرای طرح تاکسی برخط، اقدامات رفاهی برای رانندگان تاکسی و... پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد آقامیری، عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این نشست از زحمات مدیران و کارکنان سازمان تاکسیرانی قدردانی کرد و گفت: با وجود تلاش‌های فراوان، میزان رضایتمندی رانندگان تاکسی پایین است. رانندگی تاکسی شغلی بسیار سخت و پرچالش است و افرادی که در این عرصه فعالیت می‌کنند نیاز به اعصاب فولادی دارند. متأسفانه شرایط کاری و معیشتی رانندگان تاکسی در سطح مطلوبی قرار ندارد و ما در شورا وظیفه داریم برای بهبود این وضعیت تلاش کنیم.

وی بر ضرورت برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی تأکید کرد و گفت: شاهد هستیم که برخی شهر‌های دنیا، مانند پکن با اجرای سیاست‌های جدی در زمینه برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل توانسته‌اند آلودگی هوا را به طور چشمگیری کاهش دهند. متأسفانه قانونی که چندین سال پیش تصویب شد تا هر سال ۱۰ درصد خودرو‌ها به صورت برقی تولید شود و این درصد هر سال افزایش پیدا کند، اجرایی نشده است. اگر این قانون عملیاتی می‌شد، امروز بخش عمده‌ای از ناوگان حمل‌ونقل ما برقی بود.

آقامیری، آلودگی هوا را یکی از بزرگ‌ترین معضلات پایتخت دانست و افزود: شهر تهران نیازمند یک تحول جدی در حوزه حمل‌ونقل عمومی است و این تحول باید با تمرکز بر برقی‌سازی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی آغاز شود. ما خوشبختانه با ورود ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی طی دو سال آینده، گام بزرگی در این مسیر خواهیم برداشت. همچنین امیدواریم بتوانیم با تأمین تسهیلات مناسب، شرایط را برای برقی‌سازی تاکسی‌ها نیز فراهم کنیم.

وی از تلاش برای افزایش ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی و اختصاص بودجه‌ای قابل توجه برای توسعه حمل‌ونقل عمومی خبر داد و گفت: برای اولین بار در تاریخ شهرداری تهران در دو سال پیاپی، سهم قابل توجهی از بودجه شهرداری به حمل و نقل عمومی اختصاص یافته است. این اقدام می‌تواند نقطه عطفی برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل عمومی و کاهش وابستگی شهر به خودرو‌های شخصی باشد.

آقامیری در ادامه با اشاره به فرسودگی خودرو‌های تاکسی گفت: متأسفانه بسیاری از تاکسی‌های ما به دلیل کیفیت پایین خودرو‌های داخلی پس از چهار یا پنج سال، دچار استهلاک شدید می‌شوند. این مسئله با توجه به وضعیت معیشتی رانندگان مشکلات زیادی ایجاد کرده است. شرایط پرداخت وام‌های سنگین، مانند وام‌های با اقساط ۱۶ میلیون تومانی، برای رانندگان دشوار است. ما باید راهکاری پیدا کنیم که این تسهیلات متناسب با توان معیشتی رانندگان باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری کرد که با تلاش و هماهنگی میان نهاد‌های مختلف، گام‌های مؤثری برای ارتقای کیفیت خدمات تاکسیرانی و کاهش آلودگی هوا برداشته شود.

این نشست با تأکید بر اهمیت برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، ارائه تسهیلات مناسب به رانندگان و توسعه زیرساخت‌های لازم برای بهبود شرایط تاکسیرانی در تهران به پایان رسید.

در پایان حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد آقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن حضور در مرکز کنترل و رصد هوشمند سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در جریان طرح تاکسی برخط قرار گرفت و با بازدید از دیگر قسمت‌های مختلف سازمان با تاکسیرانان به گفت‌و‌گو پرداخت.

انتهای پیام/