شناسهٔ خبر: 71016727 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو شورای شهر:

عضو شورا: مدیریت کافی در حریم شهر تهران وجود ندارد

تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیته گردشگری شهر تهران  با اشاره به مشکلات حریم تهران و ضرورت مدیریت آن گفت: مدیریت صحیح و کافی در بخش حریم تهران انجام نمی‌شود و این مشکل شامل همه دوره‌های مدیریت شهری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیداحمد علوی روز یکشنبه در جلسه ۲۹۹ شورای شهر در تذکری افزود: بسیاری از مشکلات در تهران ناشی از عدم توجه به ساکنان حریم و عدم آموزش مناسب به آنهاست.

وی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم تهران و نقش دهیاران در این زمینه اظهار کرد: کنترل حریم تهران نیازمند همکاری شهرداری، دادستانی و استانداری است، به همین واسطه برای بهبود وضعیت حریم تهران باید نهادهای مدیریتی ایجاد شود و نظارت و پیگیری لازم برای سیاست‌گذاری انحام شود.

وی ادامه داد: همچنین نهادهای فنی، برنامه‌ریزی و طراحی شود. همچنین بانک اطلاعاتی شامل آمار و اطلاعات جغرافیایی و نظارت‌های هوایی با استفاده از تکنولوژی‌های روز مانند پهپادها ایجاد شود.

وی همچنین به ضرورت بازنگری در قوانین و مقررات موجود و تدوین طرح‌های پویا برای ساماندهی حریم این کلانشهر اشاره کرد و گفت: این اقدامات باید به صورت مستمر و هدفمند انجام شود تا مشکلات حریم تهران کاهش یابد.

تاکید بر حمایت از رانندگان تاکسی و برقی‌سازی ناوگان تاکسیرانی

عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در دویست و نود و نهمین جلسه صحن شورای اسلامی شهر تهران به بررسی مشکلات و چالش‌های موجود در حوزه تاکسیرانی پرداخت و با اشاره به نقش مهم این ناوگان در حمل‌ونقل شهری، بر لزوم نوسازی و برقی‌سازی تاکسی‌ها تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد آقامیری با بیان اینکه تاکسیرانی تهران روزانه بیش از سه میلیون مسافر را جابجا می‌کند و حدود ۱۸ درصد از سفرهای درون‌شهری را پوشش می‌دهد، گفت: تعداد ۸۰ هزار تاکسی فعال در شهر تهران با مصرف سالانه بیش از  ۲۰ هزار لیتر بنزین توسط هر تاکسی و تولید ۱.۵ تن ذرات معلق آلایندگی هوا ، معضلات جدی در وضعیت هوای شهر  ایجادرمی کند. این امر ضرورت تسریع در روند جایگزینی تاکسی‌های بنزینی با تاکسی‌های برقی را دوچندان می‌کند.

آقامیری با اشاره به جلسات متعدد مدیران سازمان تاکسیرانی  با اتحادیه تاکسیرانی و نمایندگان رانندگان، خواستار همکاری همه‌جانبه برای جلب رضایت رانندگان در مسیر اجرای این طرح شد و افزود: تلاش ما باید این باشد که در کنار نوسازی ناوگان، مشکلات معیشتی و رفاهی رانندگان تاکسی نیز به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی به مشکلات بیمه تامین اجتماعی رانندگان نیز پرداخت و از مسئولان مربوطه خواست اقدامات اساسی و موثری در این زمینه انجام دهند. همچنین افزایش  نیروهای بازرس، پرداخت حق شب‌کاری به بازرسان سازمان و نام‌گذاری پایانه‌های تاکسیرانی به نام شهدا از دیگر محورهای مورد تاکیداست.

آقامیری ضمن درخواست برای تسریع در اجرای این موارد، اظهار کرد: نام‌گذاری پایانه‌های جدید به نام شهدا، اقدامی ارزشمند در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی ضمن قدردانی از زحمات رانندگان تاکسی و مجموعه سازمان تاکسیرانی، بر اهمیت ارتقای خدمات این ناوگان و رضایتمندی کارمندان سازمان و رانندگان  تاکید کرد.

۲ اثر موزه امام علی به فروش رفته است

عضو دیگر شورای شهر تهران در تذکری با  بررسی وضعیت موزه امام علی و آثار موجود در آن  افزود: ۳۰ تابلو از موزه به نمایشگاه "ورد آرت" دبی ارسال شده که تنها ۲ اثر از آنها به فروش رفته و باقی آثار به موزه بازگردانده خواهد شد.

نرگس معدنی‌پور افزود: کمیسیون فرهنگی اجتماعی موضوع را بررسی کرده و کمیته هنری موظف به ارائه گزارش شده است. در همین راستا از ۲۸ اثر موجود در موزه بازدید کردم و  درخواست می‌شود آثار به نمایش گذاشته شوند تا اعضای شورا و رسانه‌ها از آنها بازدید کنند.

وی با تاکید بر ضرورت تشکیل گروه کارشناسی برای تایید اصالت آثار این موزه اظهار کرد: آثار نفیس موجود در موزه به دلیل گذشت زمان نیازمند به‌روزرسانی و تعمیر هستند.

وی به اقدام مثبت موزه امام علی اشاره کرد و گفت: سه هزار اثر از پنج هزار و ۶۹۰ اثر موجود در موزه برای ثبت در سامانه جام شناسایی شده و ۳۰۰ اثر اولویت‌دار نیز ثبت شده است.  این روند قرار است ادامه یابد و تا یک سال آینده آثار واجد شرایط در سامانه ثبت شوند.

معدنی‌پور به پروژه باغ راه حضرت زهرا اشاره کرد و افزود: این طرح یکی از طرح‌های کلیدی شهری در تهران است و به امکاناتی مانند آمفی‌تئاتر، مراکز بهداشتی، زمین‌های ورزشی و فضاهای سبز مجهز خواهد شد. این پروژه به منظور بهبود سرانه‌های فرهنگی، ورزشی و آموزشی در مناطق کم‌برخوردار و پرجمعیت در حال تکمیل است.

این عضو شورای شهر از شهرداری تهران خواست تا برای مدیریت یکپارچه، نظام بهره‌برداری مناسبی تهیه شود.