شناسهٔ خبر: 70471043 - سرویس استانی
منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل امور فنی و نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری اصفهان خبر داد

صدور الکترونیکی مجوزهای حفاری در شهرداری اصفهان

مدیرکل امور فنی و نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری اصفهان با اشاره به راه‌اندازی سامانه صدور الکترونیکی مجوزهای حفاری در اصفهان گفت: این سامانه از طریق برنامه کاربردی «اصفهان‌من» به شهروندان و شرکت‌های خدمات‌رسان امکان ارسال درخواست‌ها بدون مراجعه حضوری و دریافت مجوز از سامانه پایش حفاری را می‌دهد.

صاحب‌خبر -

امیر درخشان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در راستای تسهیل فرایندها و افزایش رفاه شهروندان، مطابق با تکلیف شورای اسلامی شهر و دستور شهردار اصفهان درباره الکترونیکی شدن فرایندهای جاری، صدور الکترونیکی مجوزهای حفاری در دستور کار معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این اقدام با هدف کاهش زمان و هزینه‌های مردمی و شفافیت در فرایندهای اداری، طراحی و اجرا شده است، افزود: در روند کنونی، شرکت‌های خدمات‌رسان نظیر آب و فاضلاب، گاز، برق، مخابرات و سایر دستگاه‌ها، درخواست‌های خود را برای توسعه شبکه تأسیسات یا واگذاری انشعاب به اشخاص حقیقی به‌صورت حضوری و از طریق نمایندگان خود به شهرداری مناطق ارسال می‌کنند.

مدیرکل امور فنی و نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری اصفهان گفت: این درخواست‌ها در شهرداری بررسی شده است و پس از طی کردن مراحل لازم، مجوز حفاری از طریق سامانه پایش حفاری صادر و به‌صورت فیزیکی شماره‌گذاری می‌شود و در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد.

درخشان‌فر عنوان کرد: با تحول جدید در فرایند صدور مجوزهای حفاری، شهروندان و شرکت‌های خدمات‌رسان می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری، درخواست‌های خود را از طریق برنامه کاربردی «اصفهان‌من» که بستری یکپارچه برای ارائه خدمات شهرداری است، ارسال کنند.

وی گفت: این درخواست‌ها به‌صورت الکترونیکی بررسی و اطلاع‌رسانی مراحل آن از طریق پیامک انجام خواهد شد، در نهایت مجوز حفاری به‌صورت الکترونیکی صادر می‌شود و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. این سیستم علاوه‌بر کاهش زمان و هزینه‌ها، موجب افزایش سرعت، شفافیت و کارایی فرایندهای اداری می‌شود.

مدیرکل امور فنی و نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه سامانه صدور الکترونیکی مجوزهای حفاری هم‌اکنون به‌صورت آزمایشی در منطقه ۶ شهرداری اصفهان راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: پس از بررسی عملکرد و رفع مشکلات احتمالی، پیش‌بینی شده است که این سامانه تا پایان سال در تمام مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان توسعه پیدا کند.

درخشان‌فر تاکید کرد: هدف نهایی از این اقدام، تسهیل ارائه خدمات شهری و کاهش نیاز به مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری است؛ این حرکت گامی مهم در جهت تحقق شهر هوشمند و ارتقای کیفیت خدمات شهری محسوب می‌شود.