شناسهٔ خبر: 70373821 - سرویس بین‌الملل
منبع: مشرق | لینک خبر

گزارش بازار رسانه و سرگرمی در غرب آسیا

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی شامات نوشت:

گزارش بازار رسانه و سرگرمی در غرب آسیا

بازار رسانه و سرگرمی خاورمیانه در سال ۲۰۲۳ به ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد دلار رسید و پیش‌بینی می‌شود که در دوره پیش‌بینی ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۲ با نرخ رشد سالانه ترکیبی (CAGR) حدود " ۸ درصد" افزایش یابد. این رشد به دلیل پیشرفت‌های فناوری و افزایش نفوذ اینترنت در منطقه است.

ساختار بازار

بازار رسانه و سرگرمی شامل بخش‌های مختلفی از جمله فیلم، موسیقی، محتوای دیجیتال و بازی‌های ویدیویی است.

عوامل کلیدی رشد

پیشرفت‌های فناوری

توسعه سریع فناوری و تغییر الگوهای مصرف محتوا به سمت محتوای درخواستی از عوامل کلیدی رشد بازار به شمار می‌آید. همچنین، افزایش علاقه به فرهنگ و میراث محلی نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کند.

ابتکارات دولتی

سرمایه‌گذاری‌های دولت‌ها در کشورهای مختلف، به ویژه عربستان سعودی، در فعالیت‌های فرهنگی و سرگرمی تحت برنامه‌هایی مانند "چشم‌انداز ۲۰۳۰" به رشد این بخش کمک شایانی کرده است.

روندهای تأثیرگذار بر بازار

افزایش خدمات استریمینگ

محبوبیت پلتفرم‌های استریمینگ در حال تغییر الگوهای مصرف محتوا است و افزایش تولیدات فیلم‌های محلی و بین‌المللی را به همراه داشته است.

فناوری‌های نوظهور

ادغام هوش مصنوعی (AI) و واقعیت مجازی (VR) در فرآیند تولید محتوا به طور فزاینده‌ای در حال گسترش است که این امر موجب افزایش تعامل کاربران می‌شود.

تحلیل منطقه‌ای

تأثیر عربستان سعودیبه نظر می رسد عربستان سعودی با توجه به سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه در زیرساخت‌های سینما و سرگرمی، رهبری بازار را بر عهده گیرد. رویدادهایی مانند جشنواره فیلم بین‌المللی دریای سرخ نقش کلیدی در ترویج فیلم‌سازان محلی دارند.

چشم‌انداز رقابتی

بازار دارای چندین بازیگر کلیدی از جمله گروه MBC، OSN و گروه رسانه‌ای beIN است که با استفاده از استراتژی‌هایی مانند همکاری‌ها و ادغام‌ها به تقویت حضور خود در بازار پرداخته‌اند.


پ.ن :

بازار رسانه و سرگرمی غرب آسیا در مسیر رشد قرار دارد . این امرناشی از نوآوری‌های فناورانه ، حمایت‌های دولتی و تغییر ترجیحات مصرف‌کنندگان است. در این بازار ایران و البته محور مقاومت ( با تعریفی فرهنگی و تمدنی ) می تواند و باید سهمی ویژه را به خود اختصاص دهد و با تولید محتوای فاخر ، نقشی ویژه داشته باشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.