شناسهٔ خبر: 70219415 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز رقابت ۱۳۲ فعال مجازی در ششمین رویداد تولید محتوای دیجیتال ایلام

ایلام - ایرنا -  مسئول فضای مجازی سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام و دبیر اجرایی ششمین رویداد تولید محتوای دیجیتال استان، گفت: ششمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج با حضور ۱۳۲ شرکت‌کننده به مدت ۴۸ ساعت از امروز در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ «صادق حیدرخانی» روز چهارشنبه در آیین شروع به کار این رویداد اظهار کرد: ششمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در ۲ بخش اصلی پویانمایی و برنامه‌نویسی موبایلی و بخش جنبی است.

وی افزود: در بخش‌های اصلی پویانمایی و برنامه نویسی ۷۴ نفر شرکت کرده‌اند و در بخش جانبی شامل کلیپ، استوری موشن و پادکست هم ۵۸ نفر حضور دارند.

حیدرخانی اضافه کرد: این رویداد همزمان با سراسر کشور از امروز به مدت ۴۸ ساعت ادامه خواهد داشت و در پایان آثار توسط داوران بررسی شده و نفرات برتر و تیم‌های موفق در هر ۲ بخش شناسایی و تقدیر خواهند شد و برگزیدگان به مرحله کشوری به میزبانی استان تهران راه خواهند یافت.

وی ادامه داد: در بخش‌های مختلف این رویداد، ۹ تیم در بخش بازی موبایلی، ۶ تیم در بخش نرم‌افزار موبایلی، پنج تیم در بخش جانبی، ۲۰ نفر در بخش کلیپ، ۱۵ نفر در بخش استوری موشن، ۱۶ نفر در بخش پوستر مفهومی و هفت نفر در بخش پادکست به صورت انفرادی شرکت می‌کنند و در مجموع ۱۳۲ شرکت‌کننده شامل ۶۵ نفر زن و ۶۲ نفر مرد در این دوره از رویداد حضور دارند.

آغاز رقابت ۱۳۲ فعال مجازی در ششمین رویداد تولید محتوای دیجیتال ایلام

حیدرخانی هدف از برگزاری این رویداد را شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های مردمی در زمینه تولید محتوا، حمایت از محصولات تخصصی دیجیتال و معرفی این محصولات به بازار کسب و کار اینترنتی ذکر کرد.

وی تفاوت اصلی رویداد امسال با سال‌های گذشته را اضافه شدن بخش جانبی به برنامه دانست و افزود: با توجه به برگزاری دوره‌های آموزشی برای شرکت‌کنندگان، کیفیت تولیدات رویداد هر سال افزایش می‌یابد.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین‌(ع) استان ایلام هم گفت: تولید محتوا در فضای مجازی امروزه یکی از موثرترین پل های ارتباطی بین افراد جامعه است.

سردار «قدرت‌اله کریمیان» افزود: تولید و عرضه محتوای مؤثر و هدفمند در فضای مجازی و رسانه برای مدیریت افکار عمومی اهمیت به سزایی دارد و یک تولید محتوا باید قوی و موثر ارائه شود.

آغاز رقابت ۱۳۲ فعال مجازی در ششمین رویداد تولید محتوای دیجیتال ایلام


وی بیان کرد: نحوه و شیوه های ارائه تولید محتوا با هدف اغناسازی مخاطب بسیار مهم است و تولیدکنندگان محتوا باید زیباشناختی را در خلق آثار خود مد نظر داشته باشند.

کریمیان اضافه کرد: ایجاد جذابیت در محتوا اثرگذاری بیشتری بر روی مخاطب دارد و مخاطب با رضایت و مشتاقانه پیام را دریافت می‌کند و همچنین بکارگیری دانش و فناوری های روز هم در خلق یک اثر بدیع نقش دارد.

وی تاکید کرد: تولیدکنندگان محتوا و برنامه نویسان باید با رعایت فاکتورهایی چون صرف کمترین هزینه و زمان، نیازسنجی و موقعیت شناسی درست، دربرگیری طیف وسعی از مخاطبان، هدف گذاری، اولویت بندی مسائل و مشکلات، اشراف اطلاعاتی به موضوع، داشتن سواد رسانه ای یک محتوای باکیفیت و اثربخش را تولید کند.