شناسهٔ خبر: 69884896 - سرویس علمی-فناوری
منبع: برنا | لینک خبر

آمازون در آستانه جریمه از سوی اتحادیه اروپا

آمازون با تحقیقات آنتی تراست اتحادیه اروپا به دلیل این که آیا محصولات برند خود را در پلتفرم فروش آنلاینش بر کالاهای دیگر ترجیح می‌داده یا خیر روبه‌رو خواهد شد. آمازون با تحقیقات آنتی تراست اتحادیه اروپا به دلیل این که آیا محصولات برند خود را در پلتفرم فروش آنلاینش بر کالاهای دیگر ترجیح می‌داده یا خیر روبه‌رو خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری برنا، براساس گفته منابع آگاه در صورتی که درباره نقض قوانین بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) مقصر شناخته شود، ممکن است ملزم به پرداخت جریمه ای تا ۱۰ درصد درآمد سالانه خود شود.

زمانبندی و تصمیم‌گیری درباره پیشبرد تحقیق در ماه های آینده به عهده کمیسیونر آنتی تراست اتحادیه اروپا یعنی «ترزا ریبرا» است. وی قرار است از ماه آینده فعالیت خود را شروع کند و جانشین مارگارت وستاگر خواهد شد.

قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا که سال گذشته میلادی اجرا شد، اجازه نمی دهد آمازون و ۶ شرکت فناوری بزرگ دیگر محصولات و سرویس های خود را به پلتفرم‌های دیگر ترجیح دهند.

کمیسیونر اتحادیه اروپا که به عنوان مجری آنتی تراست منطقه نیز فعالیت می کند، در ماه مارس اعلام کرد مشغول جمع آوری اطلاعات و داده‌هایی درباره نحوه برخورد آمازون با محصولات برند خود در «آمازون استور» است.

آمازون درگزارش پیروی از قوانین خود که در ماه مارس منتشر شد، اعلام کرد مدل های رده بندی محصولات آن تمایزی مدل‌های رتبه‌بندی آن تفاوتی در مورد فروخته شدن محصول توسط آمازون خرده‌فروشی یا فروشنده یا محصول آمازون یا محصول شخص ثالث ندارند.

انتهای پیام/