شناسهٔ خبر: 69858077 - سرویس اقتصادی
منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

جابه‌جایی ریلی مسافر در کشور ۵ درصد کاهش یافته است

مدیرعامل راه‌آهن گفت: ۲۰ میلیون و ۹۳ هزار و ۸۳۵ مسافر از ابتدای امسال تا ۲۵ آبان ماه در شبکه ریلی کشور جا به جا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، پنج درصد کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش قدس آنلاین، جبارعلی ذاکری، مدیرعامل راه‌آهن اظهار کرد: ۲۰ میلیون و ۹۳ هزار و ۸۳۵ مسافر از ابتدای امسال تا ۲۵ آبان ماه در شبکه ریلی کشور جا به جا شده اند که با توجه به جا به جایی ۲۱ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۱۹۸ مسافر در مدت مشابه سال قبل، جا به جایی مسافر از طریق ریل پنج درصد کاهش یافته است.

وی گفت: علت اصلی کاهش عملکرد شبکه حمل و نقل ریلی مسافر، کمبود لوکوموتیو است که خوشبختانه از مهر ماه به بعد روند تامین لوکوموتیو روند مثبتی به خود گرفته است.

ذاکری ادامه داد: با افزوده شدن ۱۰ دستگاه لوکوموتیو جدید ساخت داخل و تعمیر اساسی ۱۵ دستگاه لولکوموتیو در عمل پنج درصد به ظرفیت نیروی کشنده ناوگان مسافری ریلی کشور افزوده خواهد شد و مشکلات اصلی این حوزه که کمبود کشنده بود تا حدی برطرف می شود.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران همچنین به ایده اتصال ریلی ایران، افغانستان و چین اشاره کرد و افزود: طراحی کلی این محور ریلی توسط راه آهن افغانستان به تصویب رسیده است و نکته مهم این است که خط آهن این مسیر خط طبیعی و یا همان خط آهنی است که در ایران مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان این که خط ریلی بین المللی یاد شده، گذرراه ریلی شمال- جنوب کشور را افزایش خواهد داد، افزود: مذاکرات بین سه کشور برای اجرایی شدن ساخت این محور ریلی دو ماه بعد آغاز خواهد شد.

منبع: بازار

وی گفت: علت اصلی کاهش عملکرد شبکه حمل و نقل ریلی مسافر، کمبود لوکوموتیو است که خوشبختانه از مهر ماه به بعد روند تامین لوکوموتیو روند مثبتی به خود گرفته است.

ذاکری ادامه داد: با افزوده شدن ۱۰ دستگاه لوکوموتیو جدید ساخت داخل و تعمیر اساسی ۱۵ دستگاه لولکوموتیو در عمل پنج درصد به ظرفیت نیروی کشنده ناوگان مسافری ریلی کشور افزوده خواهد شد و مشکلات اصلی این حوزه که کمبود کشنده بود تا حدی برطرف می شود.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران همچنین به ایده اتصال ریلی ایران، افغانستان و چین اشاره کرد و افزود: طراحی کلی این محور ریلی توسط راه آهن افغانستان به تصویب رسیده است و نکته مهم این است که خط آهن این مسیر خط طبیعی و یا همان خط آهنی است که در ایران مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان این که خط ریلی بین المللی یاد شده، گذرراه ریلی شمال- جنوب کشور را افزایش خواهد داد، افزود: مذاکرات بین سه کشور برای اجرایی شدن ساخت این محور ریلی دو ماه بعد آغاز خواهد شد.

منبع: بازار