شناسهٔ خبر: 69814476 - سرویس اقتصادی
منبع: مسیر اقتصاد | لینک خبر

در راستای تقویت صنعت داخلی

ممنوعیت فروش گوگل پیکسل در اندونزی

اندونزی فروش گوشی‌های گوگل پیکسل را به دلیل عدم رعایت مقررات مربوط به تولید داخلی مسدود کرد، این اقدام بعد از ممنوعیت فروش آیفون ۱۶ اپل صورت گرفت. وزارت صنعت اندونزی تأکید دارد که این قوانین برای افزایش ارزش افزوده داخلی و حمایت از صنعت ملی طراحی شده‌اند. اندونزی با مسدود کردن فروش گوشی‌های گوگل و اپل، مقررات جدید محتوای داخلی خود را بر صنعت موبایل اعمال کرده است. این قوانین از شرکت‌های فناوری می‌خواهند که بخشی از تولیدات خود را به‌صورت محلی تأمین کنند تا به توسعه صنعت داخلی کمک شود.

صاحب‌خبر -

مسیر اقتصاد/ اندونزی فروش گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل را به دلیل عدم رعایت الزامات محتوای داخلی مسدود کرد. این اقدام چند روز پس از ممنوعیت فروش آیفون ۱۶ اپل در بزرگترین بازار گوشی جنوب شرق آسیا انجام شد.

وزارت صنعت اندونزی اعلام کرد که گوشی‌های گوگل تا زمانی که قوانین محتوای ۴۰ درصد داخلی را رعایت نکنند، قابل فروش نخواهند بود. سخنگوی وزارت صنعت، فبری هندری آنتونی آریف، به خبرنگاران گفت: «قوانین محتوای داخلی و سیاست‌های مرتبط با آن برای ایجاد عدالت برای همه سرمایه‌گذارانی که در اندونزی سرمایه‌گذاری می‌کنند، است. این قوانین برای ایجاد ارزش افزوده و توسعه ساختار صنعتی کشور طراحی شده‌اند.»

الزامات سرمایه‌گذاری در بازار اندونزی

ممنوعیت فروش گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل، پس از ممنوع شدن فروش آیفون ۱۶ در هفته گذشته اعمال شد. به دلیل عدم تحقق تعهد سرمایه‌گذاری ۹۵ میلیون دلاری اپل این ممنوعیت اعمال شد. تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند باید دستگاه‌ها را در اندونزی تولید کنند. همچنین می‌توانند سیستم عامل‌ها را در این کشور توسعه دهند یا در نوآوری‌های داخلی سرمایه‌گذاری کنند تا شرایط محتوای داخلی اندونزی را برآورده سازند. در غیر این صورت با ممنوعیت فروش مواجه خواهند شد.

این قانون اندونزیایی شرکت‌های فناوری را ملزم می‌کند که ۴۰ درصد از قطعات دستگاه‌ها و تبلت‌ها را از منابع داخلی تأمین کنند. این الزامات از طریق تولید داخلی، توسعه نرم‌افزار یا سرمایه‌گذاری مستقیم در پروژه‌های نوآوری می‌تواند محقق شود. شرکت‌ها می‌توانند از روش‌های مختلف این شرایط را برآورده کنند. به عنوان مثال، سامسونگ و شیائومی تأسیسات تولیدی راه‌اندازی کرده‌اند؛ اپل نیز با افتتاح آکادمی‌های توسعه‌دهندگان به این مقررات پاسخ داده است.

این قانون که از طریق سیستمی به نام «سطح محتوای داخلی» اجرایی می‌شود، بخشی از سیاست صنعتی گسترده‌تر اندونزی است که هدف آن بهره‌برداری از بازار مصرف بزرگ این کشور برای توسعه اقتصادی داخلی است. شرکت‌هایی که این معیارها را رعایت نکنند، با محدودیت‌های فروش مواجه خواهند شد.

بر اساس گزارش شرکت تحقیقات بازاریابی Counterpoint، گوگل و اپل حتی در میان پنج برند برتر گوشی‌های هوشمند اندونزی قرار ندارند.

منبع: تک‌کرانچ

انتهای پیام/ تولید