شناسهٔ خبر: 69641612 - سرویس اجتماعی
منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون شهردار اصفهان:

توسعه استفاده از دوچرخه راهکاری برای برون‌رفت از مشکلات زیست‌محیطی اصفهان است

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: توسعه استفاده از دوچرخه در شهر اصفهان نه‌تنها شعار نیست، بلکه یک راهکار و روش برای برون‌رفت از مشکلات زیست‌محیطی اصفهان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سعید ساکت در نشست مشترک با رئیس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت شهر اصفهان با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت وسایل نقلیه پاک و لزوم مشارکت تمام بخش‌ها در راستای کاهش آلاینده‌ها و دستیابی به هوای قابل قبول اظهار کرد: توسعه استفاده از دوچرخه و کاهش انتشار آلاینده‌ها یک شعار نیست، بلکه یک راهبرد مؤثر و ضروری برای برون‌رفت از مشکلات زیست‌محیطی اصفهان است.

وی با اشاره به سابقه تاریخی اصفهان و سهم قابل توجه آن به نسبت جمعیت در زمینه استفاده از دوچرخه افزود: اجرای طرح‌های «بفرمائید دوچرخه» و «بفرمائید پاک‌رو» در سال‌های اخیر نیز از تجربیات موفق و و قابل توجه در توسعه فرهنگ استفاده از دوچرخه بوده است.

ساکت با اشاره به سیاست‌گذاری‌های حوزه ترافیک شهرداری اصفهان گفت: استفاده از تمام ظرفیت‌های مرتبط با حمل‌ونقل پاک و غیر آلاینده در بخش دولتی و غیردولتی از سیاست‌های مدون است.

وی با بیان اینکه تجربه همراهی و مشارکت اتحادیه فروشندگان و تعمیر کنندگان دوچرخه و اتاق اصناف سیستم بانکی و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در افزایش استفاده شهروندان از دوچرخه بی‌نظیر است، تصریح کرد: ارائه خدمات تعمیرات دوچرخه، اجرای طرح‌های تشویقی و تسهیلگری، فروش و اجاره دوچرخه و انواع پاک‌روها، معرفی و برندینگ تعمیرگاه‌های دوچرخه، راه‌اندازی طرح امداد دوچرخه، برگزاری نمایشگاه‌های تست و فروش دوچرخه در سطح محلات و نقاط مختلف شهر از طرح‌های مورد نظر حوزه ترافیک است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان ایجاد و توسعه ساختارهای جدید و مؤثر در کاهش حمل‌ونقل غیر آلاینده را اجتناب‌ناپذیر دانست و افزود: رویکرد برقی‌سازی در مدهای دوچرخه، اسکوتر، موتور و خودرو و توسعه آن از دیگر برنامه‌های حوزه ترافیک است که با انعقاد قرارداد خرید اتوبوس‌های برقی و تاکسی برقی، همچنین راه‌اندازی و افتتاح ایستگاه‌های شارژ آغاز شده است.

ساکت خاطرنشان کرد: در راستای تسهیل دستیابی به کلان‌شهر آرمانی باید در مدیریت منابع و تخصیص آن سعی کنیم بیشترین امتیاز و تسهیلات را بین کسانی تقسیم کنیم که کمترین آلایندگی و آسیب را برای دیگران و شهر دارند از این رو در صدد هستیم بسته طرح‌های ترافیکی را با این هدف تدوین و در سطح شهر اجرا کنیم.