شناسهٔ خبر: 69268570 - سرویس اجتماعی
منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها خبر داد

دانشجویان کارشناسی؛ بیشترین متقاضیان ازدواج دانشجویی

طاهره مرادی

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه دانشجویان دوره کارشناسی بیشترین متقاضیان ازدواج دانشجویی هستند، گفت: هزینه برنامه «همسفر تا بهشت» برای هر زوج دانشجو بین ۷ تا ۱۰ میلیون تومان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا؛ حجت الاسلام مهدی فاطمی پور در نشست خبری آغاز بیست و هفتمین دوره ازدواج دانشجویی که امروز در ساختمان مرکزی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها برگزار شد، با بیان اینکه جشن‌های مختلفی در سال گذشته برای گفتمان سازی و فرهنگ سازی برای زوج‌های دانشجویان برگزار شده است، گفت: ما در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری طی این سال ها ۱۳۰۰ نفر را به عنوان مشاور و واسط ازدواج در دانشگاه ها قرار دادیم. در این راستا سامانه زندگی بر خط را به منظور آموزش مهارت های زندگی راه اندازی کردیم که تمامی دانشجویان اعم از دانشجویان مجرد و عموم مردم نیز می توانند از محتوای این سامانه استفاده کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ظرفیت پذیرش در بیست و هفتمین دوره ازدواج دانشجویی حدود ۱۰ هزار زوج است، اظهار کرد:  سالیانه ۵۰ هزار ازدواج دانشجویی اتفاق می افتد؛ اما همه دانشجویان به دلایل مختلف در ازدواج دانشجویی ثبت نام نمی کنند. 

 معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: در ازدواج دانشجویی حدود ۷ تا ۱۰ میلیون تومان هزینه برای هر زوج هزینه می شود و اگر منابع مالی محدودی نداشته باشیم، ظرفیت پذیرش در برنامه های «همسفر تا بهشت» بیش از ۱۰ هزار زوج خواهد بود.

فاطمی پور همچنین به میانگین سنی ازدواج های دانشجویی اشاره کرد و گفت: بیشتر مخاطبین ما که در برنامه ازدواج دانشجویی شرکت کرده و ثبت نام می کنند دانشجویان کارشناسی هستند که ۱۹ تا ۲۵ سال دارند.

انتهای پیام