شناسهٔ خبر: 69262775 - سرویس استانی
منبع: طبنا | لینک خبر

توزیع بیش از ۹ هزار تن کالای اساسی در فارس

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از توزیع ۹ هزار و ۲۷۵ تن انواع کالا های اساسی در طول ۶ ماه نخست امسال در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، سمیه سلیمی تصریح کرد: این میزان مربوط به اقلام برنج، شکر، مرغ منجمد، گوشت قرمز منجمد و گوشت گوساله گرم وارداتی است.
این مقام مسئول با بیان اینکه تامین و توزیع کالا های اساسی در راستای تنظیم بازار این محصولات انجام می شود؛ اظهار کرد: بیشترین مقدار کالای توزیع شده مربوط به شکر به میزان چهار هزار و ۵۵۵ تن می شود.


به گفته وی؛ این میزان شکر سفید حاصل از استحصال شکر از چغندر قند تولید داخلی و شکر قهوه ای وارداتی توسط کارخانه های داخل استان بوده است.


سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه مرغ منجمد نیز به عنوان دومین کالا با بیشترین مقدار توزیع شده با وزن دو هزار و ۴۱ تن است؛ افزود: فرآیند خرید، انجماد، ذخیره سازی مرغ و توزیع به شکل منجمد ضمن تنظیم بازار مرغ گرم در استان فارس به نفع مصرف کنندگان، موجب حمایت از تولیدگان مرغ گوشتی در زمان بیش بود تولید شده است.


به گفته سلیمی؛ در طول ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ مقدار هزار و ۸۵۲ تن انواع برنج خارجی در استان فارس توزیع شده است که به لحاظ وزنی در جایگاه سوم قرار دارد.
او می افزاید: در مدت مذکور میزان گوشت قرمز منجمد توزیع شده ۵۷۷ تن و میزان گوشت گرم گوساله وارداتی توزیع شده ۲۵۰ تن بوده است که به لحاظ کیفیت و قیمت از شرایط مناسب و قابل قبولی برخوردار بوده اند.


وی تاکید کرد: موضوع تامین و توزیع کالاهای اساسی در سطح استان فارس با دقت و توجه زیاد از سوی مسئولین استانی به ویژه مجموعه ی استانداری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و نهاد های نظارتی پیگیری و دنبال می شود و تمامی اقلام از طرق شبکه مجاز توزیع پخش و عرضه می شود.


سلیمی گفت: فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی های تامین و توزیع کالای کارکنان و کارگران و فروشگاه های معمتد از جمله شبکه توزیع و پخش کالاهای اساسی تنظیم بازاری هستند که مردم شریف استان فارس می توانند از این اماکن مایحتاج مورد نیاز را خرید نمایند.