شناسهٔ خبر: 69262313 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

۹هزار تن کالای اساسی در فارس توزیع شد

شیراز - ایرنا -سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: ۹ هزار و ۲۷۵ تن انواع کالاهای اساسی در ۶ ماه نخست امسال در این استان توزیع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دریافتی ایرنا، سمیه سلیمی یکشنبه در این باره افزود: این میزان مربوط به اقلام برنج، شکر، مرغ منجمد، گوشت قرمز منجمد و گوشت گوساله گرم وارداتی است.

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: تأمین و توزیع کالاهای اساسی به منظور تنظیم بازار این محصولات انجام می‌شود و بیشترین مقدار کالای توزیع شده مربوط به شکر به میزان چهار هزار و ۵۵۵ تن است.

به گفته او این میزان شکر سفید حاصل از استحصال شکر از چغندر قند تولید داخلی و شکر قهوه‌ای وارداتی توسط کارخانه‌خای داخل استان بوده است.

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: مرغ منجمد نیز به عنوان دومین کالا با بیشترین مقدار توزیع شده با وزن ۲هزار و ۴۱ تن است و فرآیند خرید، انجماد، ذخیره‌سازی مرغ و توزیع به شکل منجمد ضمن تنظیم بازار مرغ گرم در استان فارس به نفع مصرف کنندگان، موجب حمایت از تولیدکنندگان مرغ گوشتی در زمان بیش بود تولید شده است.

به گفته سلیمی؛ در۶ ماه نخست سال ۱۴۰۳ مقدار هزار و ۸۵۲ تن انواع برنج خارجی در استان فارس توزیع شده که به لحاظ وزنی در جایگاه سوم قرار دارد.

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در این مدت میزان گوشت قرمز منجمد توزیع شده ۵۷۷ تن و میزان گوشت گرم گوساله وارداتی توزیع شده ۲۵۰ تن بوده که به لحاظ کیفیت و قیمت از شرایط مناسب و قابل قبولی برخوردار بوده‌اند.

وی اضافه کرد: موضوع تأمین و توزیع کالاهای اساسی در سطح استان فارس با دقت و توجه زیاد از سوی مسئولین استانی به ویژه مجموعه استانداری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و نهادهای نظارتی پیگیری و دنبال می‌شود و تمامی اقلام از طرق شبکه مجاز توزیع پخش و عرضه می‌شود.

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های تأمین و توزیع کالای کارکنان و کارگران و فروشگاه‌های معمتد از جمله شبکه توزیع و پخش کالاهای اساسی تنظیم بازاری هستند که مردم استان فارس می‌توانند از این اماکن مایحتاج مورد نیاز را خریداری کنند.