شناسهٔ خبر: 68994017 - سرویس اقتصادی
منبع: ایسنا | لینک خبر

درخواست یارانه‌ای فورد برای کمک به خودروسازان

محبوبه محمدآبادی

فورد از بریتانیا برای افزایش فروش خودروهای برقی یارانه درخواست می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، شرکت خودروسازی فورد موتور از دولت بریتانیا می‌خواهد تا یارانه‌ها را برای کمک به خودروسازان برای رسیدن به اهداف فروش، در حالی که مصرف‌کنندگان از خودروهای الکتریکی اجتناب می‌کنند، بازگرداند.

لیزا برانکین، رئیس فورد بریتانیا اظهار کرد که که ریچل ریوز، وزیر خزانه‌داری باید در بودجه این ماه مشوق‌هایی را برای تحریک تقاضای مشتریان برای خودروهای الکتریکی بازگرداند.

بریتانیا قوانینی را وضع کرده است که بر اساس آن ۲۲ درصد از فروش خودروهای جدید در سال جاری باید آلایندگی صفر داشته باشد، که در سال ۲۰۳۰ به ۸۰ درصد افزایش می‌یابد. برای وانت‌ها، ۱۰ درصد از فروش جدید باید در سال جاری برقی باشد و تا پایان دهه به ۷۰ درصد برسد.

پایان دهه، خودروسازان در صورت عدم رعایت این قوانین با جریمه‌هایی به میزان ۱۵ هزار پوند برای هر خودرو روبرو می‌شوند، اما می‌توانند با استفاده از برنامه معاملات اعتباری از جریمه جلوگیری کنند و در سال های بعد آن را جبران کنند.

برانکین گفت، فورد امسال به هدف ۲۲ درصدی دست نخواهد یافت، اما از انعطاف‌پذیری برنامه برای جلوگیری از جریمه‌ها استفاده خواهد کرد. دولت بریتانیا خودروهای بنزینی و دیزلی را پس از سال ۲۰۳۰ ممنوع خواهد کرد اما گفته است که اجازه می‌دهد برخی از خودروهای هیبریدی تا سال ۲۰۳۵ فروخته شوند.

بلومبرگ گزارش کرد که رئیس بریتانیایی فورد، که تقریباً از هر سه خودروی تجاری در بریتانیا یک خودرو می‌فروشد، همچنین از دولت خواست که کمک هزینه ون پلاگین و معافیت مالیاتی شرکت‌ها را برای خودروهای تجاری حفظ کند.

انتهای پیام