شناسهٔ خبر: 68981202 - سرویس اقتصادی
منبع: ایسنا | لینک خبر

پاسخ سازمان هواپیمایی کشوری به خبر مشخص نبودن فرآیند استرداد بلیت

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص خبر مشخص نبودن فرآیند استرداد بلیت توضیحاتی ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا جعفر یازرلو در پاسخ به بیان برخی مطالب مبنی بر الزام شرکت‌های هواپیمایی به استرداد مبلغ بلیت پروازهای باطل شده تا پایان روز ۱۷ مهر بدون جریمه و کسر وجه به مسافران، مشخص نبودن فرآیند استرداد هزینه بلیت ها، ناهماهنگی میان سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین‌ها و اختلاف بر سر فرآیندهای استرداد، گفت: شرایط پیش آماده و بسته شدن فرودگاهها و ابطال پروازها در جهت حفظ ایمنی و امنیت پروازها و مسافران پروازها بعنوان اولویت‌های سازمان هواپیمایی کشوری در چارچوب وظایف بین المللی محوله به این سازمان صورت گرفته است.

وی افزود: برای سازمان هواپیمایی کشوری ‌و شرکت‌های هواپیمایی، بخشنامه صادر شده کاملا آشنا بوده و شرایط فورس ماژور بوجود آمده نیز، نظیر آنچه در عملیات صادق ۱ اتفاق افتاد، مسبوق به سابقه بوده و استناد به رویه‌های بین‌المللی تحت عنوان شرایط استرداد داوطلبانه و غیر داوطلبانه بلیت توسط مسافر برای شرکت‌های هواپیمایی امری بدیهی و قابل پذیرش است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: اقدام سازمان هواپیمایی کشوری در این رخداد تنها تعیین بازه زمانی به منظور انسجام دهی به عملکرد هر یک از شرکت‌های هواپیمایی و تامین انتظارات مسافران بوده است.

به گفته وی آنچه که در نقد منتشره بدان به درستی توجه نشده است مدت زمان لازم برای اعمال فرایند استرداد و یا تغییر تاریخ پرواز است. عدم انجام پرواز داخلی و خارجی در یک روز بالغ بر چندین هزار مسافر با تقاضای استرداد یا تغییر تاریخ برجای گذاشته است که با احتساب زمان لازم برای انجام فرایند استرداد و ساعات کاری و اداری و تعداد پرسنل واحد پشتیبانی شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی قطعا اضافه شدن این حجم گسترده تقاضا علاوه بر تقاضای عادی روزانه نیازمند صبوری بیشتر مسافران گرامی است.

انتهای پیام