شناسهٔ خبر: 68980594 - سرویس اجتماعی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برخورد مرگبار خودرو پژو با تابلو راهنمایی در تهران

سخنگوی آتش نشانی تهران گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ با یک تابلو راهنمایی دو سرنشین این خودرو جان خود را از دست دادند.

صاحب‌خبر -

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت:  حادثه برخورد یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ با یک تابلو راهنمایی در ساعت یک و ۵۰ دقیقه بامداد پنجشنبه رخ داد و با اطلاع از آن بلافاصله دو ایستگاه آتش نشانی به محل اعزام و توانستند به مدت چهار دقیقه عملیات را به انجام برسانند.

وی تاکید کرد: علت هنوز مشخص نیست و کارشناسان در حال بررسی علت حادثه هستند.

ملکی افزود: در این حادثه خودرو از قسمت جلو بشدت با پایه تابلو راهنمایی و رانندگی در مسیر تلاقی کندرو و تندرو برخورد کرد که برغم عملکرد ایر بک، اما خودرو متلاشی شد و موتور آن به بیرون خودرو در فاصله ۷۰ متری پرتاب شد.

وی سن سرنشینان جان‌باخته این تصادف رانندگی را ۲۹ و ۲۵ ساله اعلام کرد.

همچنین سرهنگ فیروز کشیر، با اشاره به این خبر، گفت: برابر اعلام فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف فوتی درمحدوده "بزرگراه یادگار امام" بلافاصله تیم‌های کارشناسی پلیس راهور پایتخت به همراه گروه‌های امدادی و اورژانس در محل حادثه حاضر شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: دیشب در مسیر بزرگراه یادگار امام به جنوب بعد از ایثارگران، یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه با جداول حاشیه راه و تابلو برخورد می‌کند.

وی افزود: این برخورد در همین جا ختم نشده و این سواری واژگون شده و متاسفانه در این تصادف راننده و سرنشین خودروی سواری فوت کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که این حادثه بر اثر عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه صورت گرفته که با توجه به سرعت زیاد، نتوانسته خودروی خود را کنترل کند و از مسیر خارج و به شدت با جدول کناری بزرگراه برخورد می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ از رانندگان خواست حین رانندگی تمام حواس خود را فقط به رانندگی معطوف دارند و از عجله و شتاب خودداری نمایند. رانندگان به این نکته توجه داشته باشند که شب‌ها بزرگراه‌های شهر خلوت است و همین موضوع باعث ترغیب برخی رانندگان به افزایش سرعت و سبقت‌های حادثه ساز گردد از این روی رانندگان قانونمند می‌بایست طبق سرعت‌های مجازی که در هر بزرگراه مختص به آن است تردد کرده و از سرعت و سبقت‌های ناگهانی که فقط باعث ایجاد حوادث جبران ناپذیر می‌شود خودداری نمایند.