شناسهٔ خبر: 68882034 - سرویس سیاسی
منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

عطاءالله مهاجرانی: واکنش عصبی اسرائیل و براندازان به سخنرانی پزشکیان در سازمان ملل طبیعی بود اما تندروهای داخلی چرا خشمگین هستند؟ - مردم سالاری آنلاين

اسراییل و اپوزیسیون تکلیف‌شان روشن است؛ اما تندروان داخلی چرا تبدیل به ضلع سوم این سه‌گانه شدند؟ 

صاحب‌خبر -

عطاءالله مهاجرانی، چهره سیاسی اصلاح طلب در روزنامه اعتماد نوشت:

حضور و نطق پزشکیان چنان که انتظار می‌رفت با واکنش شتاب‌آلود و عصبی عناصر وابسته به رژیم اسراییل، اپوزیسیون برانداز جمهوری اسلامی و البته عناصر تندرو و افراطی داخلی که در انتخابات ریاست‌جمهوری شکست خوردند، مواجه شد.

اسراییل و اپوزیسیون تکلیف‌شان روشن است؛ اما تندروان داخلی چرا تبدیل به ضلع سوم این سه‌گانه شدند؟ 

واقعیت این است که این گروه می‌خواستند به هر قیمتی در انتخابات پیروز شوند یا به عنوان پیروز از صندوق بیرون آورده شوند. به دلایل و علل مختلف و متنوع این «پیروزی به هر قیمتی» اتفاق نیفتاد. به جای اینکه به این پرسش پاسخ بدهند که چرا در انتخابات ۵۰ درصدی شکست خوردند. به تخطئه رییس‌جمهور پرداختند. وفاق را نفاق معرفی کردند. می‌خواستند «قطعا» ۴ نفر از نامزدهای وزارت را حذف کنند. قطعا شکست خوردند!

در سفر بسیار موفق و سنجیده ریاست‌جمهوری و هیات همراه کوشیدند با سوءاستفاده و تحریف از جمله متشابه یا منقطعی آب را گل‌آلود و فضا را غبارآلود کنند.

خوشبختانه نطق پزشکیان در اجلاس عمومی در روز سه شنبه و مصاحبه با فرید زکریا در شبکه سی‌ان‌ان چنان دستاویزی را بر باد داد.

در مقدمه کتاب «ضدخاطرات» آندره مالرو نوشته است: «پیل خردمندترین حیوانات است؛ زیرا هر غروب لحظه‌ای می‌ایستد و به روز سپری شده می‌اندیشد!» به نظر می‌رسد افراطیون داخلی یک بار هم که شده مثل پیل بایستند و به انتخابات ریاست‌جمهوری بیندیشند، ‌ببینند چرا شکست خوردند؟ البته بلافاصله برخی از آنان گفتند: «از شورای نگهبان که پزشکیان را تایید کرد، شکست خوردیم!»  فکری به حال خود کنند.