شناسهٔ خبر: 68702688 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده خراسان‌شمالی: پروازهای فرودگاه بجنورد روزانه می‌شود

بجنورد- ایرنا- نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه، سملقان و رازوجرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: پروازهای فرودگاه بجنورد براساس قول مساعد وزیر راه‌ و شهرسازی روزانه می شود.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی شهریاری روز سه شنبه در خصوص با دیدار خود با فرزانه صادق مالواجرد وزیر راه و شهرسازی به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: افزایش پروازهای فرودگاه بجنورد از خواسته های مردمی است و در سال های اخیر کاهش پروازهای این فرودگاه موجب نارضایتی و گلایه مندی شهروندان شده است.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی در این دیدار قول دادند، افزایش پروازهای فرودگاه بجنورد در اولین فرصت رسیدگی شود.

اکنون فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی مشغول فعالیت است و دارای یک باند به ابعاد (۴۲۰۰×۴۵ متر) اپرون به ابعاد (۲۴۵×۱۱۸ متر)، تاکسی وی عمود به ابعاد (۲۳×۱۲۰ متر) و ساختمان ترمینال مسافری و همچنین ترمینال جدید است.

شهریاری ادامه داد: در این دیدار معاونان وزیر راه و شهرسازی نیز حضور داشتند و راهکارهای تامین مالی زیرساخت‌های ارتباطی استان؛ جاده جنگل گلستان- بجنورد بررسی شد.

نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه، سملقان و رازوجرگلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: معضل محور «خندقلو» و حوادث ناشی از آن نیز مطرح و قرار شد در اولین فرصت کمیته فنی برای تصویب طرح لازم تشکیل شود.

وی افزود: تصمیم گیری در خصوص جاده میامی به جاجرم، سنخواست و بجنورد نیز بخش دیگری از گفت و گوهای این جلسه بود.

نماینده خراسان‌شمالی: پروازهای فرودگاه بجنورد روزانه می‌شود

اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال به راه‌های روستایی

شهریاری با اشاره به رتبه پایین خراسان‌شمالی در شاخص راه های روستایی، گفت: ۲۵۰ میلیارد ریال برای جبران عقب ماندگی راه های روستایی تخصیص خواهد یافت و همچنین قیر رایگان نیز در اختیار استان قرار می گیرد.

وی با اشاره به پیگیری ها برای تعیین تکلیف طرح ملی مسکن «برکت» در بجنورد، یادآور شد: با همفکری وزیر راه و شهرسازی و مدیران ارشد وزارتخانه مشکلات طرح های مسکن ملی در شهرهای استان همچون طرح یکهزار و ۱۲۰ واحدی «برکت» بررسی شد.

نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه، سملقان و رازوجرگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: در این نشست به وزیر راه و شهرسازی اعلام شد که پیمانکار این طرح اقدامات لازم را به موقع انجام نداده و اعضا ضرر زیادی متحمل شدند.

شهریاری تصریح کرد: مقرر شد با تخصیص چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب قرض الحسنه و تامین هزینه‌های آماده سازی طرح، بخشی از زیان اعضای تعاونی جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین راهکارهای خوبی نیز برای حل مشکل تعاونی‌های مسکن پزشکان و پتروشیمی مطرح شد.

خراسان شمالی به مرکزیت شهرستان بجنورد در شمال شرق کشور واقع است.