شناسهٔ خبر: 68578049 - سرویس اجتماعی
منبع: بهار | لینک خبر

برف در راه ایران؛ هشدار برای این مناطق

صاحب‌خبر -
گروه جامعه: براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، در هفته آینده بارش برف در ارتفاعات البرز و شمال‌غرب کشور دور از انتظار نیست.صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، با اشاره به اینکه از امروز (دوشنبه، ۱۹ شهریور) تا روز چهارشنبه (۲۱ شهریور) دمای هوا افزایش می‌یابد و پس‌از آن مجدداً با کاهش دما روبرو خواهیم شد، گفت: از امروز تا روز پنجشنبه (۲۲ شهریور) در ارتفاعات مرکزی البرز در ساعات بعدازظهر و شب رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه (۲۰ شهریور) این وضعیت در شمال آذربایجان غربی روی می‌دهد و طی ۳ روز آینده در شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور گاهی وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
ورود نخستین سامانه بارش برف در ارتفاعات البرز و سبلان همچنین، بر اساس اطلاعات سازمان هواشناسی با کاهش دمایی که برای اوایل هفته آینده پیش بینی شده، شرایط دمایی برای بارش برف در ارتفاعات البرز و برخی ارتفاعات شمال غرب فراهم می‌شود.

بدین ترتیب برای اوایل هفته آینده شاهد اولین برف نسبتاً گسترده در ارتفاعات البرز خواهیم بود که بخش‌هایی از قله مرتفع این رشته کوه را سفیدپوش خواهد کرد.لازم به ذکر است، ارتفاعاتی در شمال غرب کشور همچون سبلان و سهند نیز شانس دریافت بارش برف را از اوایل هفته آینده به بعد خواهند داشت.