شناسهٔ خبر: 68576405 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار دزفول: فرهنگ ترافیک برای دانش‌آموزان نهادینه شود

دزفول-ایرنا- فرماندار ویژه دزفول گفت: فرهنگ ترافیک باید با همکاری اولیای مدارس و والدین برای دانش‌آموزان نهادینه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علیرضا خردمند روز دوشنبه در نشست شورای ترافیک شهرستان دزفول در سالن نشست‌های فرمانداری ویژه این شهرستان بیان کرد: مدارس دزفول با همکاری بخشداران، دهیاران و شهرداران با نصب تابلوها و علائم هشداردهنده بازگشایی خواهند شد تا با آغاز سال تحصیلی جدید شاهد اتفاقات ناگواری نباشیم.
وی خواستار انتشار کلیپ‌های آموزشی راهور از طریق رسانه‌ها شد و افزود: طرح بازبینی نقاط حادثه‌خیزدزفول برای رفع نواقع تا قبل از مهرماه اجرا شود.
فرماندار ویژه دزفول اظهارکرد: باید تمام ظرفیت‌های دستگاه‌ها را بکار بگیریم و همه پای کار باشند تا پروژه مهر بدون هیچ حادثه و دغدغه‌ای اجرا شود و شاهد سال تحصیلی بدون حادثه‌ای برای آینده‌سازان شهر و کشورمان باشیم.

وی افزود: برقراری آرامش موجب کسب نتایج خوب در روند تحصیلی دانش‌آموزان می‌شود.
رئیس پلیس راهور دزفول گفت: برای اجرای پروژه مهر، مکاتباتی با شهرداری دزفول انجام و اقداماتی از قبیل هرس درختان اطراف مدارس، ایمن‌سازی مدارس و رنگ‌آمیزی خطوط عابر پیاده انجام شده است.
سرهنگ محمد تدین‌نژاد اظهارکرد: برای رفع مشکلات ترافیکی مدارسی که در حاشیه یا کمربندی شهر واقع شده‌اند نیز باید گروهی متشکل از شهرداری، آموزش و پرورش، فرمانداری و راهور تشکیل شود.
وی بر ضرورت شناسایی نواقص ترافیکی مدارس حاشیه شهر دزفول تاکید کرد و افزود: تصادفات منجر به جرح در حوزه درون شهری و برون شهری در سطح کشور افزایش یافته که نیاز است اقداماتی برای پیشگیری از این تصادفات انجام شود.
سرهنگ تدین‌نژاد بیان کرد: می‌توان ۲۰ پلیس مدرسه برای یک مدرسه ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفره درنظر گرفت تا ضمن کسب آموزش‌های لازم، هنگام بازگشایی یا تعطیلی مدارس تمهیداتی در نظر گرفته شود.
وی افزود: پلیس مدارس می‌تواند پس از کسب آموزش‌های لازم زیرنظر ناظم و مدیر اقدامات ترافیکی لازم را انجام دهد ضمن اینکه پلیس مدارس هنگام مشاهده تخلفات می‌تواند در برخورد با رانندگان متخلف اقدامات قانونی انجام دهد.
رئیس پلیس راهور دزفول بر ضرورت گزینش رانندگان سرویس مدارس تاکید کرد و گفت: همه خودروهایی که برای سرویس مدارس درنظر گرفته می‌شوند باید بازدید و از سلامت آنها اطمینان حاصل شود.

وی افزود: گشت مشترک به محض شروع مدارس آغاز و با افرادی که خارج از قوانین اقدام به جابجایی دانش آموزان می‌کنند برخورد خواهد شد.

سرهنگ تدین نژاد با تاکید بر ضرورت حل مشکلات نقاط حادثه‌خیز دزفول اظهارکرد: طی ۶ ماهه اول امسال آمار تصادفات جرحی دزفول افزایش و تصادفات فوتی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
وی تاکید کرد: هیچ اقدامی برای رفع گره‌ها و مشکلات ترافیکی باوجود بیان چند باره بعد از نوروز انجام نشده و جاده محمد ابن جعفر رها شده و نیاز است اقداماتی در این خصوص انجام شود.

شهردار دزفول نیز گفت: شهرداری‌های دزفول برای استقبال از پروژه مهر در حوزه‌های مختلف از جمله حمل و نقل و آتش نشانی فعال هستند.
محمد عتاب اهوازی افزود: موارد خطر نیز توسط خدمات شهری رفع و اقدامات لازم برای پاکسازی مدارس انجام شده است.
وی با اشاره به برنامه‌های حوزه فرهنگی ادامه داد: برای پلیس مدارس نیز آماده همکاری هستیم، بازدیدهایی نیز توسط آتش نشانی وخدمات ایمنی انجام و موارد به آموزش و پرورش گزارش خواهد شد.
۵۱ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات پروژه مهر تامین خواهد شد
شهردار دزفول گفت: برای تامین تجهیزات اجرای پروژه مهر دزفول، ۵۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده که با جذب این اعتبار اقداماتی چون رنگ‌آمیزی، خط‌کشی عابر پیاده و دیگر موارد انجام خواهد شد.

عتاب اهوازی با اشاره به اصلاح هندسی ۲ نقطه دزفول افزود: ۲ نقطه دزفول برای اصلاح هندسی شناسایی شده که میدان رودبند یکی از نقاط است.

وی با بیان اینکه مقابل موزه دفاع مقدس اصلاح هندسی می‌شود، ادامه داد: برای حل مشکل ترافیک میدان رودبند زیرگذر طراحی شده بود ولی به علت حفاری به علت وجود قبرستان منتفی و به اصلاح هندسی اکتفا شد.
شهردار دزفول بیان کرد: اجرای طرح ترافیکی در جاده ساحلی مستلزم عقب نشینی مغازه‌ها است

سرپرست مدیریت حمل نقل بار و مسافر شهرداری دزفول نیز در این نشست گفت: امسال صدور مجوز سرویس مدارس در اختیار شهرداری قرار گرفته و تلاش بر این است سرویس‌های غیر از خطوط کنترل شود.
علیرضا وحدتی‌پور افزود: ثبت نام سرویس مدارس از طریق سامانه سپند بود ولی در دزفول کار به صورت سنتی نیز انجام شد و شرکت‌ها در راستای عدالت‌محوری به سه رتبه تقسیم شدند.
وی درخصوص سرویس مدارس استثنایی نیز گفت: چهار مدرسه استثنایی در دزفول داریم که هزینه سرویس دانش آموزان مدارس استثنایی بر عهده شهرداری است.

چهار هزار و ۲۵۰ دانش آموز به تعداد دانش آموزان دزفول اضافه شد

امیر ظاهرطحان مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز اظهار امیدواری کرد حمل و نقل باکیفیت برای دانش آموزان انجام شود.
وی افزود: تغییراتی برای کنترل ترافیک در مدارس انجام شده است تا تردد دانش آموزان با دغدغه کمتری انجام شود.
مدیر آموزش و پرورش دزفول با اشاره به افزایش تعداد دانش آموزان این شهرستان نسبت به گذشته گفت: چهار هزار و ۲۵۰ دانش آموز به تعداد دانش آموزان سال گذشته دزفول اضافه شده که برای این دانش آموزان باید سرویس موردنیاز فراهم شود.
وی افزود: ایمن سازی مدارس حاشیه یا کمربندی شهر نیازمند تشکیل یک تیم تلفیقی است تا نقص‌ها شناسایی و رفع شوند.
بخشدار مرکزی دزفول نیز گفت: نبود سرعتکاه در ورودی روستاها موجب تصادف‌های مرگباری در بخش مرکزی شده که نمونه آن تصادف منجر به فوت در ورودی روستای عباس‌آباد است.
ابوذر بیدلی بر ضرورت ایمن سازی ورودی روستاهای این بخش تاکید کرد و گفت: ورودی روستاهای زاویه‌ها نیز پیچ‌های خطرناکی دارند که موجب تصادف و فوت برخی افراد می‌شود و نیاز است تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شود.
محسن عباسی شهردار منتظران دزفول نیز گفت: ۵۰ نقطه برای نصب تابلو و علائم ترافیکی در این شهر مکان‌یابی شده و تا مهرماه ۱۵ سرعتکاه احداث خواهد شد.

وی افزود: رنگ آمیزی جداول و سرعتکاه‌ها و هرس درختان نیز در حال انجام است، در راستای پروژه مهر داخل مدارس نیز انجام خواهد شد.