شناسهٔ خبر: 68575972 - سرویس سیاسی
منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

دو بار اعدام و یک قرن زندان برای جنایت ۴۰۰میلیاردی

۱۰متهمی که با سناریویی حرفه‌ای زوج پولدار تهرانی را به قتل رسانده و به‌دنبال تصاحب خانه ۴۰۰میلیارد تومانی آنها بودند، پس از محاکمه در دادگاه کیفری به دو بار قصاص و بیش از یک قرن زندان محکوم شدند.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرنگارجام‌جم،تحقیقات جنایی درباره این پرونده با گزارش ناپدید شدن زوج تحصیلکرده‌ای در تهران آغاز شد. رضا ضیایی، متخصص گوش و حلق و بینی و همسرش که دکتری حقوق داشت، در حالی که قصد داشتند به آمریکا و نزد فرزندان‌شان بروند، ناپدید شدند. ماموران پلیس در جریان تحقیقات در این رابطه به مرد جوانی که با دکتر ضیایی معامله کرده بود، مشکوک شده و با دستگیری او و ادامه تحقیقات، راز قتل این زوج فاش و۱۰متهم دیگر هم دستگیر شدند. احمد، متهم ردیف‌اول در جریان رسیدگی به این پرونده در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران گفت: پس از آشنایی با شاهرخ که با مقتولان آشنا بود، او نقشه قتل را کشید و من آن را همراه با پسر و دامادمان اجرا کردم. وقتی شاهرخ دستور قتل را صادر کرد، به سر این زوج شلیک کردم و آنها را کشتم. 
پسر احمد هم عنوان کرد: شاهرخ از بی‌سوادی من و پدرم سوءاستفاده و با فریب‌دادن‌مان اعتماد ما را جلب کرد. پدرم و شوهرعمه‌ام میلاد در خانه بودند. آنها برای نقد کردن چکی که شاهرخ برای خرید سکه قدیمی به پدرم داده بود، وارد خانه شدند. من وقتی وارد شدم دو جنازه در راه پله بود. پدرم آن لحظه نگفت کار او بوده است. شاهرخ می‌خواست به یک نفر۵۰۰میلیون تومان بدهد تا در گذرنامه مقتولان مهر خروج بزند.
میلاد، متهم دیگر بود که پای میز محاکمه قرار گرفت و در دفاعیاتش گفت: قرار بود با احمد به خانه برویم و بدهی را بگیریم. مهدی وارد خانه نشد. شاهرخ و احمد چند بار حرف زدند. بعد شاهرخ به ما گفت به دستشویی بروید و تا وقتی نگفتم بیرون نیایید. در دستشویی احمد اسلحه‌ای به من داد و خودش هم اسلحه داشت. شاهرخ اشاره کرد و ما بیرون آمدیم. مقتولان در راه‌پله زیرزمین بودند که شاهرخ گفت شلیک و احمد اول خانم و بعد همسرش را کشت. امیر به آنجا آمد و گفت اثر انگشت بگیرید. احمد می‌گفت هرکاری می‌گویند انجام دهیم، چون افرادی خطرناک و مسلح هستند که باید از آنها ترسید. آن روز شاهرخ حدود ۵۰ میلیون تومان به من داد. شاهرخ هم منکر اتهامش شد و در دفاعیاتش گفت: من قصد قتل نداشتم و متهمان به تصور این‌که با کشتن این زوج پول خوبی نصیب‌شان می‌شو‌د، این کار را کردند.  دیگر متهمان هم منکر اتهامات خود شدند. با آخرین دفاع متهمان پرونده، قضات وارد شور شده و ۱۰ متهم را محکوم کرده و یکی از متهمان تبرئه شد. بر اساس رأی دادگاه و اجرای مجازات اشد برای متهمان، احمد به خاطر دو‌فقره قتل به دو بار قصاص، سه متهم دیگر به خاطر معاونت در قتل هر کدام به ۲۵ سال زندان، متهم پنجم به خاطر معاونت در قتل به ۱۰ سال زندان و پنج متهم دیگر به اتهام مشارکت در مال غیر، جعل و... در مجموع به ۱۹ سال زندان محکوم شدند.