شناسهٔ خبر: 68515259 - سرویس علمی-فناوری
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی آذربایجان غربی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در ایام تعطیلات شهریور ظرفیت بیشتر مراکز اقامتی سطح استان تکمیل شده است.

صاحب‌خبر -

 

 به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرتضی صفری اظهار کرد: در این ایام شاهد افزایش تعداد مسافران در سطح استان بودیم به‌طوری که واحدهای اقامتی با حداکثر ظرفیت به مسافران تابستانی خدمات ارائه دادند و در این میان ظرفیت مراکز اقامتی شهرستان‌های ارومیه، مهاباد، پیرانشهر، خوی و ماکو تا ۱۰۰ درصد و بقیه شهرستان‌ها تا ۷۰ درصد تکمیل شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: در سطح استان ۱۲۴ واحد اقامتی با پنج هزار و ۴۶۰ تخت و دو هزار و ۲۸۰ اتاق وجود دارد که در این مدت پذیرای مسافران داخلی و خارجی بودند.
 پیش‌بینی می‌شود روند تصاعدی ورود مسافر به استان تا پایان تابستان نیز همچنان ادامه داشته باشد و در این مدت بازدید از مراکز اقامتی نیز تشدید شده و تلاش می‌شود با ارائه خدمات مطلوب، مسافران خاطرات خوشی را در آذربایجان غربی داشته باشند.
صفری بیان کرد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری در استان انجام شده است که اجرای ۵۲ پروژه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۶۸۰۰ میلیارد تومانی، افتتاح چندین موزه از جمله موزه صنایع‌دستی و ورزش، مرمت و احیای مسجد جامع ارومیه و انجام بیش از ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی از جمله آنها هستند.