شناسهٔ خبر: 68491370 - سرویس گوناگون
منبع: انتخاب | لینک خبر

۱۷ دقیقه تشویق برای فیلم جدید پدرو آلمادوار

پدرو آلمادوار و قهرمانان جدیدش جولین مور و تیلدا سوینتون در ونیز ۱۷ دقیقه تشویق شدند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 جولین مور و تیلدا سوینتون دوشنبه شب با اکران فیلم «اتاق بغلی» ساخته پدرو آلمادوار جشنواره فیلم ونیز را شگفت‌زده کردند و تشویق ایستاده ۱۷ دقیقه‌ای گرفتند.

 

۱۷ دقیقه تشویق برای فیلم جدید پدرو آلمادوار

با پایان یافتن تشویق‌ها، آلمادوار از پله‌های بالکن سینما پایین دوید تا با طرفداران سلفی بگیرد و به آنها امضا بدهد. مور و سوینتون هم سعی می‌کردند تشخیص دهند که چه زمانی وقت مناسب برای فرار از سالن سینما است.

به نقل از ورایتی، تشویق‌های «اتاق بغلی» فراتر از همه تشویق‌های ایستاده جشنواره رفته و «بروتالیست» برادی کوربت (۱۲ دقیقه)، «ماریا» پابلو لارین با بازی آنجلینا جولی (۸ دقیقه) و «نظم» فیلم جنایی جاستین کورزل با بازی جود لا (۷ دقیقه) را پشت سر گذاشته است.

این فیلم که اولین فیلم انگلیسی زبان آلمادوار است، در شبی در ونیز به نمایش درآمد که موج گرمای غیرقابل تحمل اندکی فروکش کرده بود و مور و سوینتون زیر باران خفیف روی فرش قرمز راه رفتند و عکس گرفتند.

«اتاق بغلی» با بازی ۲ بازیگر برنده اسکار در نقش اینگرید (مور) و مارتا (سوینتون) درباره ۲ دوست است که زمانی در یک مجله نیویورکی کار می‌کردند. اینگرید اکنون یک رمان‌نویس پرفروش است و مارتا مراحل پایانی سرطان را تاب می‌آورد.

جولین مور همواره از چهره‌های اصلی جشنواره فیلم ونیز بوده و با درام «برش‌های کوتاه» ساخته رابرت آلتمن در سال ۱۹۹۳ که جایزه بهترین گروه بازیگران جشنواره را برد، به جشنواره آمده بود. پس از آن او با «دور از بهشت» ساخته تاد هاینز در سال ۲۰۰۲ جایزه بهترین بازیگر زن ونیز را دریافت کرد و «یک مرد مجرد» محصول ۲۰۰۹ که اولین کارگردانی طراح مد تام فورد بود و «ساب اوربیکان» به کارگردانی جورج کلونی در سال ۲۰۱۷ مهمان ونیز شد. او ریاست هیات داوران ونیز سال ۲۰۲۲ را برعهده داشت.

سوینتون هم جایزه بهترین بازیگر زن ونیز را سال ۱۹۹۱ برای بازی در «ادوارد دوم» برد. وی همچنین سال ۲۰۰۹ در کنار مور در جشنواره حضور داشت و سال ۲۰۲۰ شیر طلایی جشنواره را برای یک عمر دستاورد هنری دریافت کرد.

«اتاق بغلی» به نوعی ادامه فیلم «مادران موازی» محصول ۲۰۲۱ آلمادوار است که در ونیز به نمایش درآمد و جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره را برای پنه‌لوپه کروز دریافت کرد. آلمادوار با «عادات تاریک» ۱۹۸۳، «زنان در آستانه فروپاشی عصبی» ۱۹۸۸ که برنده جایزه بهترین فیلمنامه ونیز شد و فیلم کوتاه «صدای انسان» ۲۰۲۰ با بازی سوینتون در ونیز حضور داشت. وی جایزه یک عمر دستاورد جشنواره را در سال ۲۰۱۹ دریافت کرد.

سوینتون و مور مسلماً طرفداران بزرگ این فیلمساز هستند و از وقتی که در ونیز داشتند برای تحسین کردن وی استفاده کردند.

تیلدا سوینتون در نشست خبری فیلم که بعد از ظهر دوشنبه در جشنواره فیلم ونیز برگزار شد، گفت: من شخصاً از مرگ نمی‌ترسم و فکر می‌کنم کل سفر به سمت پذیرش مرگ برای برخی افراد می‌تواند طولانی باشد.

وی ادامه داد: به نظر من، این فیلم درباره پیروزی بر مرگ است.

سوینتون در تحسین آلمادوار گفت: او استادی است که احساس طراوت و سختگیری و نظم مطلق او بسیار حیرت‌انگیز است و من هنوز احساس می‌کنم دانشجویی هستم که اولین فیلم او را می‌بینم.

مور هم گفت کارگردانی را در تمام دنیا نمی‌شناسد که بتواند فیلم بهتری درباره دوستی ۲ زن سالخورده بسازد و در واقع کمتر در ادبیات و فیلم داستانی درباره دوستی زنانه و به ویژه دوستان مسن‌تر، دیده‌ایم. وی با اطمینان گفت این فیلم جشن عشق و دوستی است، به همان اندازه که تاکیدی بر نیاز بشریت برای صلح و کنار آمدن با واقعیت مرگ است.

آلمادوار هم به همان اندازه به تحسین ۲ بازیگر نقش اول خود پرداخت و گفت: آنها دقیقاً لحنی را که من می‌خواستم دریافتند و من واقعاً، واقعاً خیلی خوش شانس بودم زیرا هر ۲ بازیگران فوق العاده‌‎ای هستند.

«اتاق بغلی» از ۲۰ دسامبر در سینماها اکران خواهد شد.

لینک کوتاه کپی لینک