شناسهٔ خبر: 68455382 - سرویس علمی-فناوری
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تنزل رتبه بهداشت و درمان شهرستان اندیمشک در سال‌های اخیر تنزل رتبه بهداشت و درمان شهرستان اندیمشک در سال‌های اخیر

قلاوند گفت: رتبه بهداشت و درمان شهرستان اندیمشک در سال‌های اخیر تنزل یافته که لازم است هدفگزاری برای بهبودشاخص‌های بهداشتی صورت پذیرد.

صاحب‌خبر -

جهانبخش قلاوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در دیدار با کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان اندیمشک گفت: مردم شهرستان اندیمشک در ایام اربعین حسینی پای کار بودند و خدمات خوبی به زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) ارائه دادند؛ از زحمات موکب‌داران و خادمان و تلاش بی وقفه تیم بهداشت و درمان مستقر در مجموعه شهدای گمنام تقدیر می‌شود.

او افزود: هفته دولت یادآور شهدای بزرگی مثل شهیدان رجایی و باهنر و شهید آیت الله رئیسی و سایر شهدا است که در مسیر خدمت به مردم، کشور و نظام اسلامی به شهادت رسیدند؛ در این هفته باید خدمات دولت برای مردم اطلاع‌رسانی شود.

آقای جهانبخش اضافه کرد: بهداشت و درمان به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند و این خدمات که در شرایط سختی مثل دوران کرونا ارائه می‌شد، جهاد بزرگی است و ارزش معنوی بالایی دارد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شهرستان اندیمشک از جهت موقعیت جغرافیایی، مزیت‌های بسیار ممتاز و بالایی دارد؛ علاوه بر ظرفیت‌های گوناگون، ما در کنار شوش و دزفول و شوشتر یکی از قطب‌های کشاورزی کشور هستیم و در بحث تأمین و ارتقاء سلامت غذای کشور هم مؤثریم.

او گفت: استخدام‌‌ها باید از طریق آزمون و قانونمند باشند و روابط شخصی در آنها در نظر گرفته نشود؛ با کارکنان بهداشت و درمان و حقوقشان باید عادلانه رفتار کرد‌.

قلاوند می‌گوید: حوزه بهداشت و درمان با کمبود نیروی انسانی مواجه است و لازم است ساختار انسانی آن بهبود یابد؛ ارتقای استانداردهای لازم در این حوزه هم ضرورت دارد.

او افزود: وضعیت امکانات و تجهیزات فوریت‌های پزشکی شهرستان اندیمشک مناسب نیست؛ اورژانس پیشانی بهداشت و درمان است و امور حیاتی را برعهده دارد. با توجه به این که ورودی استان هستیم‌ و بار جمعیتی دو استان دیگر و کاروان های راهیان نور، میهمانان نوروزی و زائرین ایام اربعین هم روی دوش شهرستان است؛ زیرساخت ها، امکانات و تجهیزات بیشتری باید فراهم شود.

قلاوند گفت: نابرابری و ناترازی حقوق‌ها در همه کشور بیداد می‌کند؛ این ناترازی در همه سیستم حقوقی و پرداختی به کارمندان و کارگران مشکل ساز است و باید اصلاح شود.

او توضیح داد: اندیمشک در بحث گردشگری سلامت نیز ظرفیت‌های خوبی دارد که باید برای آن برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد؛ خدمات بهداشتی و درمانی باید عادلانه و برابر در همه نقاط شهرستان توزیع شوند و تلاش شود تا شاخص‌های بهداشت و درمان افزایش یابد.

قلاوند متذکر شد: با حضور صنایع آلاینده در اطراف شهر، اندیمشک در سال‌های اخیر به یکی از شهرهای آلوده کشور تبدیل شده است؛ ارتقای بهداشت و درمان شهرستان و حفظ محیط زیست سالم‌ در برنامه توسعه شهرستان قرار دارد.

در جریان این دیدار، احمد مجیدی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اندیمشک گزارشی از وضعیت این مجموعه ارائه داد و جمعی از کارکنان شبکه بهداشت و درمان نیز به بیان مطالبات و مشکلات خود پرداختند.