شناسهٔ خبر: 68418233 - سرویس فرهنگی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در نکوداشت امین تارخ مطرح شد؛ در نکوداشت امین تارخ مطرح شد؛

سخنگوی دولت: جز هنر هیچ منزلتی جاودانه نیست/ «امین تارخ» راه و رسم محبت را آموزش داد سخنگوی دولت: جز هنر هیچ منزلتی جاودانه نیست/ «امین تارخ» راه و رسم محبت را آموزش داد

سخنگوی دولت چهاردهم با بیان اینکه «به جز هنر دوران هیچ منزلتی جاودانه نیست» گفت: «امین تارخ» معلمی کرد به این معنا که به شاگردان و دیگران راه و رسم محبت و بزرگی کردن را آموزش داد.

صاحب‌خبر -

به نقل از روابط عمومی موزه سینما، فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت چهاردهم که در اولین حضور رسمی خود در مراسم نکوداشت امین تارخ حضور پیدا کرد، گفت: درد فراق برخی‌ها همیشه تازه است و فراق مصداق جدایی یک عضو از پیکر است، اما نکته مهم این است که رسم خلق دنیا همین فراق و از دست دادن است.

وی ادامه داد: همه ما از یک در وارد و از یک در دیگر خارج می‌شویم و در این میان خوشا آنهایی که از خود نقش عشق برجای می‌گذارند، زیرا آن چیزی که نمی‌میرد عشق و محبت و هنرمندانه زیستن است.

سخنگوی دولت چهاردهم با اشاره به خاطرات خوبی که امین تارخ از خود بر جای گذاشته است بیان کرد: ما در دنیا بازیگران زیادی داشتیم که آمدند و رفتند، اما همه آنها نقشی جاودان و نقشی از عشق و مهر نداشتند. اینکه ما فرصت داشته باشیم هنرمندانه زندگی کنیم خود به تنهایی یک توفیق بزرگ است.

مهاجرانی با اشاره به اهمیت حضور هنرمندان در جامعه گفت: هنری که شما از طریق خلق آثار هنری در سینما، تئاتر و تلویزیون به ما مردم ارایه می‌کنید نقش پررنگی در زندگی ما دارد. شما هنرمندان پیوستگی را به ما ارایه می‌کنید که از جنس عشق است و خوشا به حال کسانی که با عشق زندگی می‌کنند و خوش به حال کسانی که می‌دانند به جز هنر دوران هیچ منزلتی جاودانه نیست.

مهاجرانی با اشاره به اینکه همه مسئولیت‌ها زودگذر هستند گفت: سمت‌هایی همچون سخنگوی دولت و سایر آنها ماندنی نیست و یک مقام اعتباری است. به همین دلیل ترجیح می‌دهم در اینجا از دولت عشق، دولت وفاق و دولت مهر بگویم.

وی با بیان اینکه من بر سر سفره هنر لقمه خوردم و دست بوس شما هنرمندان هستم، بیان کرد: هنرمندانی همچون امین تارخ نقش‌های جاودانی به یادگار گذاشتند که هرگز فراموش نمی‌شوند، زیرا رشته محبت را گسترش دادند و توانستند انسان تاثیرگذاری باشند و معلمی کنند.

وی ادامه داد: امین تارخ معلمی کرد به این معنا که به شاگردان و دیگران راه و رسم محبت و بزرگی کردن را آموزش داد و در این راه خست به خرج نداد، زیرا معلم نمی‌تواند خسیس باشد.

مهاجرانی یادآور شد: وقتی عشق را به دیگران می‌دهیم آن عشق تکثیر می‌شود و به ما برمی گردد. امین تارخ آن عشق را به مردم هدیه داده بود لذا در دل تک تک ما جای دارد.