شناسهٔ خبر: 68401155 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

پروژه گازرسانی به ۱۱۸ روستا و واحد صنعتی لرستان در هفته دولت بهره برداری شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: طرح‌های گازرسانی به ۱۱۸ روستا و چند واحد صنعتی، تولیدی و کشاورزی استان همزمان با هفته دولت در ۹ شهرستان این استان به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

کرم گودرزی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طی هفته جاری گازرسانی به ۳۳ روستا و ۸۵ واحد صنعتی تولیدی با اعتبار ۹۲۰ میلیارد ریال در استان افتتاح شده است.

وی اظهار داشت: در این راستا اهالی ۱۵ روستای پلدختر، هشت روستای الیگودرز، پنج روستای خرم آباد، یک روستای ازنا، کوهدشت و دلفان هر کدام ۲ روستا از خدمت گاز و انرژی پاک بهره مند شده اند.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان تصریح کرد: همچنین طرح گازرسانی به ۲۴ واحد صنعتی تولیدی بروجرد، ۱۳ واحد در خرم آباد، ۲۰ واحد دورود، ۱۲ واحد در ازنا، ۱۵ واحد در الیگودرز و هفت واحد در سلسله همزمان با هفته دولت به بهره برداری رسید.

گودرزی همچنین ادامه داد: اجرای طرح های گازرسانی در استان روند مطلوبی دارد و ضریب نفوذ گازرسانی روستایی استان از ۹۱.۲۵ درصد در سال ۱۴۰۰ هم اکنون به ۹۸.۵۰ درصد رسیده و ۱۲ درصد بیشتر از میانگین کشور است.

به گزارش ایرنا هم اکنون ضریب نفوذ گازرسانی لرستان در مجموع شهری و روستایی ۹۹.۵ درصد و ضریب نفوذ گاز رسانی شهری در استان به ۹۹.۹ درصد افزایش یافته، همچنین مجموع مشترکان این شرکت به بیش از ۶۱۸ هزار مورد شامل ۵۸۳ هزار و ۵۴۳ خانگی، ۲۹ هزار و ۴۵۴ عمومی و یک هزار و ۳۹۳ مشترک صنعتی رسیده است.