شناسهٔ خبر: 68383499 - سرویس استانی
منبع: اکونیوز | لینک خبر

۱۲۱ پروژه گازرسانی در آذربایجان ‌غربی افتتاح ‌کلنگ زنی می شو... -

اقتصاد ایران: ارومیه-مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی از افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۲۱ پروژه گازرسانی در استان همزمان با هفته دولت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا شیخی در این زمینه اظهار کرد: طی هفته دولت امسال ۸۵ پروژه گازرسانی روستایی با صرف اعتباری بالغ بر ۴,۴۶۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: با بهره‌مندی این روستاها از نعمت گاز، ۹۸۲۷ خانوار روستایی از گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه این روستاها شامل ۱۲ شهرستان خواهد بود، گفت: ۴۹ روستا از این تعداد مربوط به ارومیه، ۸ روستای سلماس، ۶ روستای چایپاره، ۵ روستای بوکان، ۴ روستای نقده و مابقی نیز مربوط به شهرستان‌های: مهاباد، شاهین‌دژ، میرآباد، سردشت، اشنویه، پیرانشهر و ماکو است.

شیخی در ادامه با اشاره به اینکه همزمان با هفته کلنگ پروژه گازرسانی به ۳۶ روستا نیز بر زمین زده خواهد شد، خاطرنشان کرد: این تعداد روستا شامل ۱۴۹۵ خانوار خواهد بود.

به گفته وی، برای اجرای این پروژه‌ها، ۱,۵۱۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۳۱ مورد از این روستاها مربوط به محورهای اسلام آباد و بیتوش سردست است، افزود: ۵ روستا نیز مربوط به محور نوآباد شهرستان میرآباد است.

شیخی با اعلام اینکه بهره‌برداری از پروژه‌های گاز در هفته دولت درصد بهره‌مندی خاتوار روستایی از نعمت گاز در استان به ۸۶ درصد رسید، افزود: در صورت اتمام پروژه‌های در دست اجرا تا پایان سال‌جاری، میزان برخورداری خانوار آذربایجان‌غربی از گاز به بیش از ۹۰ درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه میانگین کشوری خانوار روستایی بهره‌مند از گاز ۸۶ درصد است، افزود: با اجرای پروژه‌های در دست اجرای فعلی، در پایان امسال ما از میانگین کشوری عبور خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در صورت اتمام همه پروژه‌های گازرسانی روستایی، ۹۷ درصد خانوار روستایی استان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.