شناسهٔ خبر: 68344530 - سرویس اجتماعی
منبع: بهار | لینک خبر

سیل در بنگلادش جان ۱۸ نفر را گرفت

صاحب‌خبر -
گروه حوادث: مقامات بنگلادش امروز (شنبه) اعلام کردند تعداد قربانیان سیل در این کشور به ۱۸ نفر رسیده است.به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین گزارش روزانه وضعیت بلایای طبیعی توسط مرکز ملی هماهنگی واکنش به بلایای این کشور زیر نظر وزارت مدیریت و امداد، نزدیک به پنج میلیون نفر بر اثر سیل در ۱۱ منطقه در بنگلادش آسیب دیده اند.
 
این گزارش نشان می دهد که سیل در هفت منطقه دست‌کم ۱۸ کشته برجای گذاشته است.
به گزارش شینهوا، با توجه به اینکه جاده ها توسط سیل ناشی از باران های شدید فصلی و موج آب از تپه ها در سراسر مرزهای هند از بین رفته است، مقامات همچنان برای تحویل تجهیزات در چندین منطقه در تلاش هستند.

همچنین سیل خسارات گسترده ای به خانه ها و محصولات کشاورزی در سطح وسیعی از مناطق شمالی و جنوب شرقی وارد کرده است.به گفته سازمان آب و هوایی سازمان ملل (IPCC) در سطح جهانی هم بارندگی‌های سنگین در اکثر مناطق خشکی در نتیجه فعالیت‌های انسان شدت گرفته است. این نهاد معتقد است که با افزایش گرمایش زمین، این روند ادامه خواهد یافت.

کارشناسان می‌گویند به ازای هر یک درجه سانتیگراد افزایش در متوسط دمای زمین، جو می‌تواند حدود هفت درصد رطوبت بیشتر را در خود نگه دارد. این تغییر می‌تواند به تشکیل قطرات بیشتر باران و بارندگی شدیدتر گاه در یک فرجه زمانی کوتاه‌تر و در یک منطقه کوچکتر منجر شود.