شناسهٔ خبر: 68325407 - سرویس استانی
منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

امام جمعه اردبیل:

مجلس آگاهانه و مدبرانه به این تصمیم رسید که تمام وزرا را تایید کند |‌ پست های میانی دولت براساس شایستگی انتخاب شوند

 امام جمعه موقت اردبیل با تاکید بر اهتمام دولت برای رفع بیکاری و تورم گفت: انتظار می رود همانطور که رئیس جمهور محترم دستور داده برای پست های میانی از انتخاب های جناحی و فامیلی اجتناب شود و افرادی که شایستگی لازم برای آن پست را دارند، انتخاب شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین،‌ آیت الله سید حسن عابدیان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: بهترین توشه‌ای که انسان می‌تواند برای خود جمع کند تقوا است. تقوا یعنی مطابق خواست خداوند حرکت کنیم و از مواردی که خداوند متعال نهی کرده دور و به واجبات مقید باشیم.

امام جمعه اردبیل با اشاره به رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور اظهار کرد: این انتخاب و این رای تنها مسئله داخلی نبود بلکه یک مسئله بین المللی بود و سردمداران دنیا ناظر و مترصد بودند که تقابل دولت و مجلس را مشاهده کنند و از این فرصت برای اهداف خود استفاده نمایند و بعضی کارها را انجام بدهند.

وی اضافه کرد: مجلس به صورت آگاهانه و مدبرانه به این عزم و تصمیم رسید که تمام وزرا را تایید کند هرچند در خصوص بعضی‌ها ممکن بود نظری هم داشته باشند و در مجموع این موضوع جای تبریک به مجلس دارد.

آیت الله عابدیان ادامه داد: از این به بعد توپ در میدان ریاست محترم جمهور است و تقاضای ما این است که ایشان با این انتخاب ها که پیشنهاد خود ایشان بود، تمام تلاش این جمع را به کار بگیرد تا رفاه و آسایش به جامعه برگردد و بیکاری و تورم علاج شود و مایه خشنودی و آسایش جامعه فراهم گردد.

آیت الله عابدیان افزود: همانطور که خود رئیس جمهور محترم دستور داده تقاضای ما هم این است که در انتخاب پست های میانی از انتخاب های جناحی و فامیلی اجتناب شود و افرادی که شایستگی لازم برای آن پست را دارند انتخاب شود.

امام جمعه موقت اردبیل در ادامه در تبیین شبهه‌های دشمنان برای ضربه زدن به شکوه اربعین تصریح کرد: راهپیمایی اربعین تجلی عظمت و شکوه شیعه است که نه تنها شیعه بلکه اهل سنت هم در آن مشارکت دارند و بلکه غیر مسلمان‌ها هم در آن راهپیمایی با ما همراه هستند و ما باید قدردان این نعمت بزرگی که خداوند به ما عنایت کرده باشیم.

وی افزود: در راهپیمایی اربعین شاهد عشق، شور و ایثار هستیم و جلوه‌های عظمت را مشاهده می نماییم. این‌ها جلوه و عظمت حادثه عاشورا است و دشمنان در تلاش هستند تا شکوه عاشورا و اربعین را کاهش دهند که هرگز موفق نخواهند شد.

امام جمعه موقت اردبیل با اشاره به شبهه هایی که از سوی دشمنان در خصوص عاشورا و اربعین مطرح می‌شود، اظهار کرد: جوانان به صرف شنیدن شبهه و در نتیجه پذیرش ناخودآگاه آن اکتفا نکنند بلکه به دنبال پاسخ‌های این شبهات باشند و این طور نباشد که شبهه ها را بدون دیدن پاسخ‌های آن بپذیرند.

وی ادامه داد: در فضای مجازی پاسخ غالب شبهات موجود است و دیدن آن ها اگر رفع مشکل نکند قطعاً مشکلی ایجاد نمی کند.آیت الله عابدیان خاطرنشان کرد: تمام آزادی‌خواهان دنیا مدیون امام حسین(ع)، عاشورا و اربعین هستند اگر در دنیا شاهد حرکت‌های ضد استبدادی و استکباری مثل حرکت مهاتما گاندی، محمد علی جناح و دیگران هستیم این‌ها به اعتراف خود این افراد به واسطه قیام امام حسین(ع) است.

وی ضمن تاکید به عقل گرایی و تحصیل تقوا به اجتناب از پذیرش خرافه هایی نظیر خرید طلا در ۱۳ صفر و کوبیدن در مساجد و بشارت به پیامبر اسلام (ص) در شب اول ربیع سفارش کرد.

امام جمعه موقت اردبیل در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جنایات صهیونیستها گفت: اخیراً اسرائیل تصمیم خطرناکی گرفته که دیر یا زود منجر به نابودی فلسطینی ها و ژنوساید کامل خواهد شد و آن اینکه تنها یک دهم غزه را به عنوان سرزمین امن اعلام کرده و از فلسطینی ها خواسته که در آنجا سکونت کنند.

وی افزود: اسرائیل اگر مثل بدعهدی های دیگرش در آینده نزدیک آنجا را بمباران نکند با کمی تاخیر این کار را خواهدکرد. لازم است ملت های مسلمان و دولت های اسلامی برای رفع این مشکل تدبیری بیندیشند.