شناسهٔ خبر: 68325062 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه اراک: پیاده‌روی اربعین حسینی نمایش قدرت نرم جهان اسلام است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: بار دیگر حماسه‌ای عظیم و بی‌نظیر از عشق به ولایت و ارزش‌های اسلام و اهل بیت(ع) در پیاده‌روی اربعین حسینی خلق شد که قدرت نرم جهان اسلام و مذهب مقدس تشیع را به نمایش گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله« قربانعلی دری نجف‌آبادی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر، افزود: اربعین یادآور نهضت عاشورا و شکوه و عظمت آن است، اربعین بیعت با حقانیت درخشان و با شکوهی است که با معنویت خود قلوب انسان‌ها را به خود جلب و جذب می‌کند و باعث حرکت عظیم مسلمانان و حتی غیرمسلمانان به سمت کربلا می‌شود، این حرکت عظیم یادآور نهضتی است که آثار و برکات بسیار زیادی برای جامعه بشری به ارمغان آورده است.

وی ادامه‌ داد: مفهوم اسلام واقعی پیوندهای قوی معنوی و درک بالا از مفاهیم انسانی است که در حماسه اربعین گوشه‌هایی از آن نمایانده شد.

امام جمعه اراک بیان کرد: مسئولان، دستگاه‌ها، نهادهای مختلف جمهوری اسلامی و اقشار مختلف مردم نیز در راستای خدمات رسانی به زائران حسینی تلاش‌های ارزنده‌ای به کار گرفتند که جای تقدیر دارد.

هفته دولت فرصتی برای امید آفرینی در جامعه است

آیت‌الله دری نجف‌آبادی به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و بزرگداشت هفته دولت اشاره کرد و گفت: این ۲ شهید سرافراز در طول حیات پربرکت خویش با سادگی و صداقت به عنوان مظاهر خدمت بی منت به مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران شناخته شده‌اند و با ترور ناجوانمردانه به فیض شهادت رسیدند.

وی بیان کرد: ایمان، تقوا، اخلاص در عمل و خدمت بی‌منت به مردم و نظام اسلامی از ویژگی‌های شهیدان رجایی و باهنر بود که مسئولان و دولتمردان باید سیره این ۲ شهید والامقام را الگوی رفتاری و چراغ راه خود قرار دهند.

امام جمعه اراک به آغاز بکار دولت چهاردهم اشاره کرد و افزود: دولت ، مجلس و قوه قضائیه با همکاری یکدیگر در راستای پیشبرد امور کشور،حل مسائل اقتصادی، اجتماعی، کمبودها و چالش‌های کشور گام‌های بلند بردارند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح احتیاج به حمایت همه جانبه دولت و مردم دارد گفت: نیروهای مسلح با برقراری نظم و امنیت چشم و چراغ ما هستند که نیاز به تکیه گاه مردم و رهبری دارند.

وی خاطر نشان کرد: حمایت از جبهه مقاومت به صورت مادی و معنوی در راس برنامه‌های همه ملت‌های مسلمان قرار گرفته و در برابر اسراییل و آمریکای جنایتکار ملت فلسطین را تنها نگذاشته و با همصدایی یکدیگر از این مظلومان حمایت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه حل مسائل بین الملی ،اجتماعی و مبارزه فساد در راس برنامه های دولت چهاردهم و وزیران قرار بگیرد افزود: دولتمردان با همت‌های بلند در امتداد راه شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی تمام تلاش خود را در جهت توسعه همه‌جانبه کشور بکار بگیرند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ۳۱ شهریورماه و روز جهانی مساجد و حفظ حرمت چهار میلیون مسجد که در راس آنها مسجدالاقصی قرار دارد اظهار کرد: نقش آفرینی مساجد در تاریخ اسلام از زمان شکل گیری مسجد در صدر اسلام همزمان با شروع تمدن بزرگ اسلامی آغاز شد و تا کنون ادامه داشته است.

وی با تبریک روز پزشک و بیان اینکه بهداشت، درمان و سلامت یکی از مسائل بسیار مهم جامعه است ،اظهار کرد: امروزه می‌توان گفت که تمام آحاد جامعه ایرانی که در جای جای کشور زندگی می‌کنند امکان دسترسی به خدمات پزشکی را دارند که این از برکات انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: توسعه علمی، فناوری و پژوهشی بهداشت و درمان باید در برنامه هفتم جدی گرفته شود و برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که جمهوری اسلامی ایران در آینده‌ای نزدیک حرف‌های بسیاری در حوزه بهداشت و درمان در جامعه جهانی داشته باشد

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: در آستانه ماه مهر و شروع سال تحصیلی جدید در مدارس،دانشگاه ها و حوزه های علمیه هستیم که مدیران وزارت آموزش و پرورش با آمادگی صد در صد برای سال تحصیلی جدید اجازه ندهد جا به جایی وزیر در عزم و اراده ما خلل ایجاد کند تا کارها درست انجام شده و کارنامه درخشان ارائه شود.