شناسهٔ خبر: 68321314 - سرویس سیاسی
منبع: فرصت‌امروز | لینک خبر

احتمال افزایش قیمت خودرو در دولت جدید

صاحب‌خبر -

به گزارش فرصت امروز به نقل از اقتصاد ۲۴- وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان در حالی از سد پروسه کسب اعتماد از بهارستانی ها گذاشتند که هر کدام با توجه به سیاست ها و برنامه های راهبردی که برای دفاع از خود در برابر نمایندگان مجلس تهیه کرده بودند، خود را بهترین برگزیده جهت حضور در کابینه دولت چهاردهم می دانستند.

با این همه هیاهو بسیاری از بازار ها در داخل کشور همچنان به روند افزایش قیمت خود ادامه می دهند. شاید گاهاً برخی از این بازار ها با نوسان قیمت رو به کاهش مواجه شده باشند، اما این روز خوش دوام زیادی نداشته و تا حد یکی دو روز به افزایش قیمت بازگشته اند.

در بازارها اعم از ارز، سکه، طلا، خودرو و سایر کالا های ضروری از طرفی به پیروزی پزشکیان بی اعتنایی دیده شد و از طرف دیگر وعده تثبیت و یا کاهش قیمت پس از چیدن نهایی کابینه دولت چهاردهم شنیده می شود.

احتمال افزایش قیمت خودرو در دولت جدید

دیوار بلند تورم در بازار خودرو

اما در هر صورت بازار خودرو همچنان در تلاطم قیمت به سر می برد، گویا هیچ تفاوتی نمی تواند دیوار بلند تورم در این بازار را فرو بریزد.

سید محمد حسینی، فعال و کارشناس بازار خودرو به برخی از مولفه های عدم تثبیت قیمت ها در بازار خودرو پرداخت و گفت: با انتخاب آقای پزشکیان به عنوان رئیس دولت چهاردهم هیچ تغییری در نظام قیمت گذاری بازار خودرو دیده نشد و شوک قیمتی جدید به واسطه عدم معاملات در این بازار تجربه شد.

حسینی ادامه داد: عدم ثبات قیمت ارز از یک سو و تشدید انتظارات تورمی از سوی دیگر، هیچ گاه نمی گذارد قیمت ها در بازار خودرو به تثبیت برسد.

این فعال بازار خودرو تاکید کرد: بازار خودرو های تولید داخل علی رغم نبود عرضه کافی محصولات، اما همچنان روند افزایش قیمت را پیش گرفته و در بازار، خودرو های مونتاژی در اکثر محصولات با کاهش روبه روست، اما همچنان تعدادی از محصولات نیز با افزایش قیمت مواجه شده است.

ترفند جذب متقاضی برای پیش خرید خودرو

به گفته حسینی، این تغییرات نامحسوس قیمت در بازار خودرو زمانی در حال اتفاق است که عزم همه خودروسازان برای پیش فروش خودروهایشان جزم شده و هر کدام به نوعی به دنبال جذب مشتری با هر ترفندی هستند.

وی با اشاره به پیش فروش یک محصول سایپا و ۱۲ محصول ایران خودرو تا بریز و بپاش مدیران خودرو برای کسب درآمد بیشتر در زمانی که مردم به دنبال راحتی برای درآمدزایی، گفت: خودروسازان به جایی رسیده اند که بدون هیچ قید و شرط تازه ای با دریافت وکالتی ۵۰ تا ۲۳۰ میلیونی از متقاضیان خودرویی می خواهند نفس تازه ای بکشند.

این کارشناس بازار خودرو تاکید کرد:  انتظار کاهش قیمت در بازار خودرو با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد و عدم تکمیل کابینه چهاردهم بسیار ضعیف است چراکه به نظر می رسد نگاه دولت جدید به بازار خودرو کاملا سطحی است و پس از تشکیل کابینه دولت جدید احتمال افزایش قیمت در بازار خودرو بسیار زیاد است.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی