شناسهٔ خبر: 68320887 - سرویس فرهنگی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی عشایر وزارت آموزش‌وپرورش اعلام کرد مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی عشایر وزارت آموزش‌وپرورش اعلام کرد

تحصیل حدود ۲۲۴ هزار دانش‌آموز عشایر در سال تحصیلی جدید/ مدارس عشایری نیازمند بهسازی و تعمیر تحصیل حدود ۲۲۴ هزار دانش‌آموز عشایر در سال تحصیلی جدید/ مدارس عشایری نیازمند بهسازی و تعمیر

تیرگیر گفت: پیش‌بینی شده در سال تحصیلی جدید میزبان حدود ۲۲۴ هزار دانش آموز عشایر باشیم که این تعداد در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم هستند.

صاحب‌خبر -

علی تیرگیر مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی عشایر وزارت آموزش‌وپرورش، با بیان اینکه تمام پروژه‌هایی که برای دانش‌آموزان عادی درنظر گرفته شده و تحت عنوان پروژه مهر تعریف شده با همت فراتر برای دانش آموزان عشایر درنظر گرفته شده است گفت: چرا که معذورات دانش آموزان و مدارس عشایری نسبت به مدارس روستایی و شهری بیشتر و مقدورات آن ها کمتر است، بنابراین با یک همت و عزم راسخ‌تر و بلندتر در راستای فراهم کردن شرایط خوب برای آموزش دانش‌آموزان عشایر در مدارس عشایری در زمینه‌ها و شاخص‌های مختلف کار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تامین نیروی انسانی و تخصیص نیروی تخصصی از جمله برنامه‌های معاونت در سال تحصیلی پیش‌رو است افزود: تعدادی از همکاران از سال‌های گذشته ابلاغ مدارس عشایری داشتند و عضو آموزش و پرورش عشایری هستند که با راهکارهای مختلف از جمله جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان، آزمون ماده ۲۸، شیفت و استفاده از همکاران بازنشسته این تامین نیرو انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در بحث فضا و تجهیزات کاستی‌هایی داریم ادامه داد: نیازمند بهسازی و تعمیر مدارس هستیم. سرویس‌های بهداشتی و کلاس‌های درس در طرح شهید عجمیان در راستای شاداب‌سازی مدارس و فضاهای آموزشی گنجانده شده؛ سنجش دانش‌آموزان عشایر، کلاس‌بندی، سفارش کتاب درسی، آموزش پیش از ورود به پایه اول در مناطق دوزبانه و تشکیل دوره‌های فشرده  نیز صورت گرفته است.

تیرگیر با بیان اینکه تمام مقدمات، تمهیدات و کارها برای یک مهر باشکوه در کل کشور در حال انجام است عنوان کرد: در مناطق عشایری با توجه به شرایط خاص از جمله پراکنده بودن، کم جمعیت بودن و سبک زندگی، برنامه‌ها به صورت ویژه دنبال می‌شود تا سال تحصیلی جدید شاهد یک دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در مناطق عشایری نباشیم و یک آموزش و پرورش و یک نظام تعلیم و تربیت با کیفیت برای این دانش‌آموزان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شده در سال تحصیلی جدید میزبان حدود ۲۲۴ هزار دانش آموز عشایر باشیم گفت: این تعداد در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم پیش بینی شده است.

منبع: ایسنا